Significance of Concerto №.1 for piano and symphony orchestra by David Fedov for the evolution of the piano concerto in the Republic of Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
856 4
Ultima descărcare din IBN:
2020-11-09 16:26
SM ISO690:2012
VARDANYAN, Alyona. Significance of Concerto №.1 for piano and symphony orchestra by David Fedov for the evolution of the piano concerto in the Republic of Moldova . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2009, nr. 1-2(8-9), pp. 89-93. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(8-9) / 2009 / ISSN 1857-2251

Significance of Concerto №.1 for piano and symphony orchestra by David Fedov for the evolution of the piano concerto in the Republic of Moldova

Pag. 89-93

Vardanyan Alyona
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Articolul dat este dedicat creaţiei lui D.Fedov, un reprezentant al şcolii componistice naţionale din a doua jumătate a secolului XX, şi, în special, genului de concert instrumental. În centrul atenţiei este Concertul №1 pentru pian şi orchestră, care s-a evidenţiat prin adresarea la folclorul moldovenesc. Autorul prezintă istoria compunerii concertului. De asemenea în articol sunt reflectate minuţios particularităţile formei, indicîndu-se multivarietatea tratării, sunt caracterizate tendinţa spre improvizare, fluiditatea formei, este descris limbajul muzical folosit în opusul analizat, menţionîndu-se că această creaţie a lui D.Fedov aparţine unor realizări importante ale genului.

The article is dedicated to the genre of instrumental concerto and, especially, to the creative works by D.Fedov, the representative of the national composition school of the 20th century’s 2nd part. Attention is fixed on Concerto №1 for piano and symphony orchestra, that is distinguished by references to Moldavian folklore. The author presents the history of Concerto’s working out. In this article also are reflected very clearly the form features and multivariety treatment, are characterized tendencies to improvisation and fluidity of the form. The author describes the musical language used in the analized opus to prove, that D.Fedov’s Concerto №1 belongs to the most important attainments of the genre.