Implicaţiile culturii emoţionale a profesorului asupra eficienţei comunicării în mediul educaţional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1369 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 21:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.124.064.2:159.9 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14391)
Психология (3416)
SM ISO690:2012
BOROZAN, Maia. Implicaţiile culturii emoţionale a profesorului asupra eficienţei comunicării în mediul educaţional. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 74-81. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470

Implicaţiile culturii emoţionale a profesorului asupra eficienţei comunicării în mediul educaţional
CZU: 371.124.064.2:159.9

Pag. 74-81

Borozan Maia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Articolul prezintă rezultatele sintetizării cercetărilor vizând implicaţiile CEP în comunicarea educaţională şi a modernizării teoretice a conceptului de cultură emoţională a profesorului (CEP), de competenţă emoţională, de pedagogie a culturii emoţionale. Valorile CEP vehiculate în comunicarea didactică, orientează educaţia emoţională a elevilor spre achiziţia unor competenţe comunicative de securizare a sănătăţii mentale, integrare de succes şi excelenţă personală.

The article presents the results of the research synthesis regarding the implications of teachers’ emotional culture (TEC) in educational communication and the theoretical modeling of the TEC concept, emotional competence, and emotional culture pedagogy. TEC values disseminating in the pedagogical communication orients the students’ emotional culture towards the acquisition of certain communicative skills aiming at securing the mental health, successful integration and personal excellence.