Evaluarea autentică: un deziderat al educaţiei moderne
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2076 122
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 11:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (152)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, RAILEANU, Aurelia, CHIŢU, Svetlana, CREŢU, Ion, NASTAS, Svetlana, SCLIFOS, Lia, CARTALEANU, Tatiana, ISAC, Ştefania, GORBACIOV, Nina, BARALIUC, Nadejda, MARIN, Mariana. Evaluarea autentică: un deziderat al educaţiei moderne. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 37-42. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470

Evaluarea autentică: un deziderat al educaţiei moderne
CZU: 371.26

Pag. 37-42

Hadîrcă Maria, Raileanu Aurelia, Chiţu Svetlana, Creţu Ion, Nastas Svetlana, Sclifos Lia, Cartaleanu Tatiana, Isac Ştefania, Gorbaciov Nina, Baraliuc Nadejda, Marin Mariana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Articolul prezintă o sinteză a rezultatelor de bază ale cercetărilor obţinute de către colaboratorii sectorului Evaluare al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în cadrul proiectului instituţional „Proiectarea şi realizarea evaluării autentice în învăţământul preuniversitar din Republica Moldova”, care s-a derulat în anii 2006-2010. Rezultatele teoretice şi practice ale investigaţiei au condus la dezvoltarea conceptelor de competenţă, instruire şi evaluare autentică, re-definirea obiectului evaluării rezultatelor şcolare, stabilirea principiilor evaluării moderne şi a metodologiei de proiectare şi realizare a evaluării autentice la nivel de proces educaţional, care au stat la baza elaborării Concepţiei evaluării rezultatelor şcolare şi a modernizării curriculumului şcolar.

Articolul prezintă o sinteză a rezultatelor de bază ale cercetărilor obţinute de către colaboratorii sectorului Evaluare al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în cadrul proiectului instituţional „Proiectarea şi realizarea evaluării autentice în învăţământul preuniversitar din Republica Moldova”, care s-a derulat în anii 2006-2010. Rezultatele teoretice şi practice ale investigaţiei au condus la dezvoltarea conceptelor de competenţă, instruire şi evaluare autentică, re-definirea obiectului evaluării rezultatelor şcolare, stabilirea principiilor evaluării moderne şi a metodologiei de proiectare şi realizare a evaluării autentice la nivel de proces educaţional, care au stat la baza elaborării Concepţiei evaluării rezultatelor şcolare şi a modernizării curriculumului şcolar.