Competenţa profesională a cadrului didactic – condiţie decisivă în implementarea curriculumului şcolar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1217 103
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-03 09:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Воспитание. Обучение. Образование (14518)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Competenţa profesională a cadrului didactic – condiţie decisivă în implementarea curriculumului şcolar. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 4, pp. 38-43. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4 / 2010 / ISSN 1811-5470

Competenţa profesională a cadrului didactic – condiţie decisivă în implementarea curriculumului şcolar
CZU: 371.132

Pag. 38-43

Botgros Ion, Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

În acest articol se analizează conceptul de competenţă în general şi conceptul de competenţă profesională a cadrului didactic în special. Sunt prezentate şi structurate componenţele profesionale ale cadrului didactic: competenţă intelectuală, competenţă comunicativă, competenţă managerială, competenţă investigaţională, competenţă metacognitivă. Analog competenţei şcolare, în formarea competenţei profesionale a cadrului didactic se parcurg patru etape: cunoştinţe fundamentale, cunoştinţe funcţionale, cunoştinţe interiorizate, cunoştinţe exteriorizate.

This article examines the concept of competence in general and frame of the concept of professional competence in particular. There are given the components of teacher’s professional competence structured as follows: intellectual competence, communicative competence, managerial competence, investigative competence, metacognitive competence. Like the school competence, in the formation of teacher’s professional competence there are undergoing four stages: basic knowledge, functional knowledge, internalidge knowledge, externalidge knowledge.