Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
838 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.633(4) (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2582) |
SM ISO690:2012 CÂMPEANU, Emilia-Mioara, CHIRILĂ, Viorica. Studiu comparativ privind perceperea calităţii învăţământului superior economic – cazul ţărilor membre ale Uniunii Europene. In: Economie şi Sociologie, 2012, nr. 2, pp. 30-39. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.633(4) | ||||||
Pag. 30-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările locale, naţionale şi globale impun
necesitatea ca fiecare societate şi cetăţean să se reinventeze
continuu, astfel încât să se creeze, dezvolte şi să menţină
statul bunăstării. Din aceste considerente, guvernele au un
rol important în a asigura servicii publice de calitate în
completarea celor private. La nivelul serviciilor publice, un
rol important pentru întreaga economie naţională şi
globală revine serviciilor publice pentru educaţie şi
instrucţie, întrucât un nivel ridicat al pregătirii profesionale
asigură bazele unei dezvoltări durabile şi competitive.
Lucrarea îşi propune să analizeze, prin prisma calităţii lor,
serviciile publice pentru învăţământ, în special la nivelul
învăţământului superior economic. Cum, însă, percepţia
calităţii depinde de preferinţele fiecărui individ şi diferă în funcţie de o serie de factori, în cadrul lucrării accentul cade
pe cuantificarea modului în care este percepută calitatea
învăţământului superior în baza unor indicatori specifici.
Studiul are în vedere cazurile reprezentate de statele
membre ale Uniunii Europene, iar rezultatele investigării
permit realizarea unei analize comparative la nivel
european. Totodată, se realizează şi un clasament al ţărilor
cu un sistem de învăţământ superior economic bine
perceput din punct de vedere al calităţii. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, eficienţă, eficacitate, performanţă, cunoştinţe |
||||||
|