Studiu comparativ privind perceperea calităţii învăţământului superior economic – cazul ţărilor membre ale Uniunii Europene
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
838 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 21:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.633(4) (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2582)
SM ISO690:2012
CÂMPEANU, Emilia-Mioara, CHIRILĂ, Viorica. Studiu comparativ privind perceperea calităţii învăţământului superior economic – cazul ţărilor membre ale Uniunii Europene. In: Economie şi Sociologie, 2012, nr. 2, pp. 30-39. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-4130

Studiu comparativ privind perceperea calităţii învăţământului superior economic – cazul ţărilor membre ale Uniunii Europene
CZU: 378.633(4)

Pag. 30-39

Câmpeanu Emilia-Mioara, Chirilă Viorica
 
Academia de Studii Economice din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

Schimbările locale, naţionale şi globale impun necesitatea ca fiecare societate şi cetăţean să se reinventeze continuu, astfel încât să se creeze, dezvolte şi să menţină statul bunăstării. Din aceste considerente, guvernele au un rol important în a asigura servicii publice de calitate în completarea celor private. La nivelul serviciilor publice, un rol important pentru întreaga economie naţională şi globală revine serviciilor publice pentru educaţie şi instrucţie, întrucât un nivel ridicat al pregătirii profesionale asigură bazele unei dezvoltări durabile şi competitive. Lucrarea îşi propune să analizeze, prin prisma calităţii lor, serviciile publice pentru învăţământ, în special la nivelul învăţământului superior economic. Cum, însă, percepţia calităţii depinde de preferinţele fiecărui individ şi diferă în funcţie de o serie de factori, în cadrul lucrării accentul cade pe cuantificarea modului în care este percepută calitatea învăţământului superior în baza unor indicatori specifici. Studiul are în vedere cazurile reprezentate de statele membre ale Uniunii Europene, iar rezultatele investigării permit realizarea unei analize comparative la nivel european. Totodată, se realizează şi un clasament al ţărilor cu un sistem de învăţământ superior economic bine perceput din punct de vedere al calităţii.

The local, national and global changes impose the need that every society and citizen must continuously reinvent itself so that the welfare state should be created, developed and preserved. To this aim, governments have the important role to ensure high quality public services by completing the private ones. At the level of public services, a significant role for the entire national and global economy is attributed to public services for education and training because a high level of professional training lays the foundations of a sustainable and competitive development. The present paper aims to analyse, in the light of their quality, the educational public services and namely the economic higher education. Since the perception of quality depends on each person’s preferences and differs according to several factors, the focus of this paper is on the quantification of the manner in which quality in higher education is perceived on the basis of some specific indicators. The study centres on the cases of the European Union member states, while the results of the research allow a comparative analysis at European level. At the same time, it is conducted a ranking of the countries having an economic higher education system very well perceived from the point of view of quality.

Cuvinte-cheie
educaţie, eficienţă, eficacitate, performanţă, cunoştinţe