Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1046 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-18 04:58 |
SM ISO690:2012 ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. The moderns as a synthesis of arts
. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2012, nr. 1(19), pp. 42-49. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | ||||||
Numărul 1(19) / 2012 / ISSN 1857-0445 | ||||||
|
||||||
Pag. 42-49 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Art Nouveau (termen provenit din limba franceză însemnând Artă nouă) este un stil artistic manifestat plenar în artele vizuale, designul ș i architectura de la începutul secolului al XX-lea, relativ sincron în majoritatea culturilor ș i ț ărilor europene, dar ș i în America de Nord, unde a fost adoptat, cu precădere, în Statele Unite ale Americii ș i Canada. Art Nouveau poate fi, de asemenea, văzută ca un fel de miș care artistică de tranziț ie,
formând un preludiu a ceea ce urma să devină modernismul secolului al XX-lea. În acest bloc de artiș ț i ș i tendinț e a trecerii spre modernism pot fi incluse ș i miș cările artistice cunoscute sub numele de „Jugendstil” în Germania ș i Olanda, respectiv „Sezessionsstil”, sau „Secesionism”, în Viena, Austria, ambele inspirate, dar ș i grupate ideatic în jurul periodicului de avangardă vienez Jugend (Tinereț e). Atât artiș tii germani
ș i olandezi, cât ș i cei vienezi luptau cu convenț ionalismul sfârș itului secolului al XIXlea ș i, în acelaș i timp, încercau să se desprindă de toate „ism”-ele anterioare prin găsirea de noi formule artistice viabile, părăsirea drumului neted al sălilor de expoziț ie consacrate, găsirea de noi spaț ii ambientale/funcț ionale/expoziț ionale ș i expunerea lucrărilor pe cont propriu [8]. |
||||||
|