Tehnologii necovenționale de fabricație a roților dințate cu profiluri nestandarte ale flancurilor dinților
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
33 0
SM ISO690:2012
CIOBANU, Radu, CIOBANU, Oleg, , , , , AXENTE, Ion, , , BOȚA, Maria, , , , , CEBAN, Vladimir. Tehnologii necovenționale de fabricație a roților dințate cu profiluri nestandarte ale flancurilor dinților. In: Innovation and Creative Education for Youth, Ed. 5, 28 mai 2021, Suceava. Suceava, România: Publishing House “CYGNUS”, 2021, Ediția 5, pp. 38-39. ISBN 978-606-8992-18-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Innovation and Creative Education for Youth
Ediția 5, 2021
Expoziție "Innovation and Creative Education for Youth"
5, Suceava, Romania, 28 mai 2021

Tehnologii necovenționale de fabricație a roților dințate cu profiluri nestandarte ale flancurilor dinților


Pag. 38-39

Ciobanu Radu, Ciobanu Oleg, , , Axente Ion, , Boța Maria, , , Ceban Vladimir,
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2024


Rezumat

Procedeul de fabricaţie a roţii dinţate include depunerea printr-o duză cu geometria deschiderii variată a unui strat subțire de material polimeric pe o suprafață deja formată, apoi depunerea controlată computerizat a altor straturi până la formarea definitivă a stratului pe un obiect, iar pe suprafeţele convex-concave formate ale dinților din pulberi metalice cu unităţi celulare dodecaedrice cu structură fină se depune un strat de material polimeric cu structură grosieră din unităţi celulare de tip diamant, tot odată sistemul de angrenare în altă variantă include o pereche de roţi dinţate angrenabile, angrenarea dintre acestea producând o componentă de mişcare de frecare şi o componentă de mişcare de rostogolire, dinţii cel puţin ai unei roţi includ un miez rigid din metal sau material sintetic şi un strat de material elastic, porii stratului superficial al dinților, format din unități celulare de tip romb, sunt umpluți cu lubrifiant lichid. Problema, pe care o rezolvă invenția, este reducerea pierderilor de putere la frecare de alunecare în sistemul de angrenare precesional, majorarea caracteristicilor mecanice și antifricțiune ale materialului suprafețelor dinților, simplitate tehnologică relativă. Sunt elaborate, modelul computerizat 3D.