Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() MOISEI, Ludmila. Relevanța învățării în era digitală. Noi provocări educaționale. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, pp. 222-223. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 9, 2024 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
Pag. 222-223 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Era digitală a transformat semnificativ modul în care trăim, muncim și învățăm. Informația este mai accesibilă ca niciodată, iar tehnologia ne oferă o varietate de instrumente pentru a învăța și a ne dezvolta. În acest context, învățarea continuă devine esențială pentru a ne adapta la schimbările rapide din jurul nostru și pentru a ne menține competitivitatea. În era digitală, importanța învățării conduce spre dezvoltarea competențelor digitale, îmbunătățirea abilităților cognitive, dezvoltarea personală, iar adaptabilitatea și flexibilitatea sunt cele care ne vor asigura succesul și inserția în viața socială și economică. Deși ne dorim performanțe, totuși ne confruntăm cu mai multe provocări educaționale: inegalitate digitală, supraîncărcare informațională, dezinformare, lipsa de motivație, adaptarea sistemelor educaționale tradiționale la nevoile erei digitale. Tocmai identificarea soluțiilor optime pentru a depăși provocările educaționale ne pot garanta eficiență și relevanță în activitate. Soluții optime ar putea fi: investiții în infrastructura digitală, dezvoltarea competențelor digitale, promovarea gândirii critice, sprijinirea învățării continue și crearea de oportunități de învățare pe tot parcursul vieții pentru, adaptarea sistemelor educaționale la noile perspective de dezvoltare. După cum vedem, există o serie de provocări educaționale cu care ne confruntăm, dar există și soluții pentru a le depăși. Este important ca toți actorii implicați – guverne, instituții de învățământ, profesori, elevi și părinți să colaboreze pentru a crea un sistem educațional care să fie relevant pentru nevoile erei digitale. |
||||||
|