Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 22:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.015(478) (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2678) |
![]() KHORY, Johnny. Adaptarea psihosocială a studenților internaționali din Republica Moldova: explorarea provocărilor academice și socioculturale și promovarea programelor de intervenție. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 11-15. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 | ||||||
CZU: 378.015(478) | ||||||
Pag. 11-15 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Studenții internaționali din R. Moldova se confruntă cu provocări semnificative în adaptarea lor psihosocială, atât sub aspect academic, cât și sociocultural. Cercetarea relevă nevoile de dezvoltare profesională și personală ale acestor studenți, dar și de adaptare socioculturală. În acest context, poate fi util un model tematic al intervenției psihosociale, care se concentrează pe sprijinul în dezvoltarea competențelor profesionale, culturale și personale, precum și pe facilitarea integrării în societatea-gazdă. Sprijinul adecvat la nivel instituțional și comunitar este esențial pentru o tranziție mai ușoară și pentru inserția reușită a studenților internaționali în mediul academic și sociocultural al țării-gazdă. O abordare holistică, care integrează sprijinul academic și cel psihosocial, poate contribui la crearea unui mediu de învățare și de trai mai incluziv și suportiv pentru acești studenți. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare psihosocială, mediu sociocultural, solicitări academice, studenţi internaţionali, intervenție psihosocială, model tematic al intervenției în vederea adaptării, psychosocial adaptation, sociocultural environment, academic demands, international students, psychosocial intervention, thematic model of adaptation intervention |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Khory, J.</dc:creator> <dc:date>2024-05-06</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Studenții internaționali din R. Moldova se confruntă cu provocări semnificative în adaptarea lor psihosocială, atât sub aspect academic, cât și sociocultural. Cercetarea relevă nevoile de dezvoltare profesională și personală ale acestor studenți, dar și de adaptare socioculturală. În acest context, poate fi util un model tematic al intervenției psihosociale, care se concentrează pe sprijinul în dezvoltarea competențelor profesionale, culturale și personale, precum și pe facilitarea integrării în societatea-gazdă. Sprijinul adecvat la nivel instituțional și comunitar este esențial pentru o tranziție mai ușoară și pentru inserția reușită a studenților internaționali în mediul academic și sociocultural al țării-gazdă. O abordare holistică, care integrează sprijinul academic și cel psihosocial, poate contribui la crearea unui mediu de învățare și de trai mai incluziv și suportiv pentru acești studenți.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>International students in the Republic of Moldova face significant challenges in their psychosocial adaptation, both academically and socioculturally. Research reveals important needs in their professional, cultural, personal development, and sociocultural adaptation. A thematic model of psychosocial intervention can be helpful in addressing these needs, focusing on support in developing professional, cultural, and personal competencies, as well as facilitating integration into the host society. Adequate support at institutional and community levels is essential for a smoother transition and successful integration of international students into the academic and sociocultural environment of the host country. A holistic approach, integrating academic and psychosocial support, can contribute to creating a more inclusive and supportive learning and living environment for these students.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.10719394</dc:identifier> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 143-144 (1-2) 11-15</dc:source> <dc:subject>adaptare psihosocială</dc:subject> <dc:subject>mediu sociocultural</dc:subject> <dc:subject>solicitări academice</dc:subject> <dc:subject>studenţi internaţionali</dc:subject> <dc:subject>intervenție psihosocială</dc:subject> <dc:subject>model tematic al intervenției în vederea adaptării</dc:subject> <dc:subject>psychosocial adaptation</dc:subject> <dc:subject>sociocultural environment</dc:subject> <dc:subject>academic demands</dc:subject> <dc:subject>international students</dc:subject> <dc:subject>psychosocial intervention</dc:subject> <dc:subject>thematic model of adaptation intervention</dc:subject> <dc:title>Adaptarea psihosocială a studenților internaționali din Republica Moldova: explorarea provocărilor academice și socioculturale și promovarea programelor de intervenție</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>