Dezvoltarea competențelor-cheie la elevi în domeniul științe exacte și ale naturii prin proiecte STE(A)M
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
30 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:5 (10)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1259)
МАТЕМАТИКА. ЕСТЕСТВЕННЫЕ НАУКИ (12973)
SM ISO690:2012
CAZACIOC, Nadejda, ȘEREMET, Ileana Simona. Dezvoltarea competențelor-cheie la elevi în domeniul științe exacte și ale naturii prin proiecte STE(A)M. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 342-348. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p342-348
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2023
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023

Dezvoltarea competențelor-cheie la elevi în domeniul științe exacte și ale naturii prin proiecte STE(A)M

Developing key competences in students through STE(A)M projects in exact and natural sciences

DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p342-348
CZU: 37.025:5

Pag. 342-348

Cazacioc Nadejda12, Șeremet Ileana Simona3
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare”, s.Taraclia, r-nul Căuşeni,
3 Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Căuşeni
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2024


Rezumat

The construction of the educational act is based on variety from a cognitive point of view, as a triggering factor of some operational intellectual structures and processes. From this point of view, the theoretical and practical mechanisms of education are demonstrated in the correlation between learning and training. Learning as a conceptual process and mechanism refers to the formation of behaviors, the modification of capabilities, and the degree of disposition attributed to the growth process. A vital element of the learning process is the adoption, elaboration and re-elaboration of new products, using creative and independent elements to generate spiraling cognitive experiences. Accordingly, it should be noted that the actions taken to produce learning are represented by those educational statements and utterances determined by the active participation of the student.

Cuvinte-cheie
learning, training, skills, STE(A)M