O abordare bazată pe conștientizare a teatrului versus o abordare a teatrului bazată pe mindfulness
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
72 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792:159.9 (1)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (524)
Психология (3513)
SM ISO690:2012
BURGHELEA, Gianina Eliza. O abordare bazată pe conștientizare a teatrului versus o abordare a teatrului bazată pe mindfulness. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 260-266. ISBN 978-9975-50-319-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. I, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

O abordare bazată pe conștientizare a teatrului versus o abordare a teatrului bazată pe mindfulness

CZU: 792:159.9

Pag. 260-266

Burghelea Gianina Eliza
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 mai 2024


Rezumat

This theme investigates two innovative perspectives in personal development and aware-ness: a theater-based awareness approach and a theater-based approach to mindfulness. These approa-ches integrate elements of theater and mindfulness techniques in a synergistic way, with the potential to improve actors' emotional, cognitive and relational well-being. The mindfulness-based approach to theater combines theatrical techniques with mindfulness practice, encouraging participants to be present in the present moment and explore their thoughts, feelings and emotions in a creative setting. It can facilitate self-knowledge, empathy and emotional expression, using theater as a means to interact with one's inner experience. On the other hand, the theatre-based approach to mindfulness brings theatrical elements to the practice of being present in the present moment. Participants are encouraged to use theater techniques to develop their ability to non-judgmentally observe and accept their thoughts and emotions. This can stimulate creativity and add a new level of depth to your mindfulness practice.

Cuvinte-cheie
theater awareness, well-being, self-knowledge, mindfulness, personal development