Articolul precedent |
Articolul urmator |
58 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:001.2 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2120) |
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1405) |
SM ISO690:2012 AVRAM, Alina Ionela. Interdisciplinaritatea în învățământul primar – argumente pentru abordarea succesului școlar. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 186-188. ISBN 978-9975-50-319-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 12, Vol. I, 2024 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3:001.2 | ||||||
Pag. 186-188 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
From a curricular point of view, the integration of disciplines establishes clear and correct relationships between knowledge, skills, attitudes, values, knowledge. All these belong to different school subjects. The interdisciplinary approach emphasizes the stimulation of content teaching, helps the chosen methods and strategies in solving problems and contributes to the formation of transversal, transdisciplinary, key and integrated skills. Through interdisciplinarity, students develop their interest in learning, and active-participatory methods place children at the center of the learning activity. Keywords: interdisciplinarity, cognitive interest, interest in learning, interest in knowledge, disciplines, methods and strategies, knowledge. |
||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinarity, cognitive interest, interest in learning, interest in knowledge, disciplines, methods and strategies, knowledge |
||||||
|