Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
41 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-01 07:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.94/.96 (2) |
Психология (3508) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Aurelia, TROIAN, Vlada. Anxietatea de separare. In: Vector European, 2024, nr. 1, pp. 182-185. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.33 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2024 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.33 | ||||||
CZU: 159.94/.96 | ||||||
Pag. 182-185 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tulburările de anxietate sunt cele mai frecvente tulburări psihice la copii și sunt adesea nerecunoscute suficient. Tulburările de anxietate netratate la copii pot afecta semnificativ calitatea vieții. Acestea pot duce la afecțiuni psihiatrice comorbide și pot interfera cu dezvoltarea socială, emoțională și academică, inclusiv la vârsta adultă. Tulburarea de anxietate de separare este una dintre cele mai frecvente tulburări de anxietate din copilărie. Aceasta presupune este o exagerare a anxietății tipice procesului de dezvoltare și se manifestă prin suferință excesivă la separarea de figura de atașament sau mediul familial. Etiologia tulburării de anxietate de separare punctează asupra interacțiunii factorilor biologici și de mediu, în special mediul familial în copilăria timpurie. Criteriile de diagnostic pentru TAS sunt prevăzute de DSM-V și sunt utilizate la evaluarea comprehensivă a tulburării, în combinație cu alte instrumentele de evaluare validate la nivel internațional. Diagnosticul oferă informații esențiale pentru elaborarea demersului terapeutic de către specialiștii clinicieni. În acest sens, există date concludente privind eficiența combinării psihoterapiei cu farmacoterapia pentru obținerea rezultatelor de durată. Mai mult, importanța coordonării eforturilor interprofesionale este esențială pentru eficiența abordării comprehensive a TAS. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate, tulburare de anxietate de separare, factori biologici, factori de mediu, instrumente de evaluare, terapie cognitiv-comportamentală, coordonare interprofesională, anxiety, Separation Anxiety Disorder, biological factors, environmental factors, assessment tools, cognitive-behavioral therapy, interprofessional coordination |
||||||
|