Managementul activității de marketing în întreprinderile agricole producătoare de cătină albă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
57 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 08:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.432+334.021.1+334.012.42 (2)
Производство продукции и услуг по отраслям народного хозяйства (1540)
Формы организации и сотрудничества в экономике (996)
SM ISO690:2012
MÎRZA, Sergiu, BALAN, Igor. Managementul activității de marketing în întreprinderile agricole producătoare de cătină albă. In: Vector European, 2024, nr. 1, pp. 93-100. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2024 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Managementul activității de marketing în întreprinderile agricole producătoare de cătină albă

Management of marketing activities in agricultural enterprises producing white sea buckthorn

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.19
CZU: 338.432+334.021.1+334.012.42

Pag. 93-100

Mîrza Sergiu1, Balan Igor2
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

Managementul marketingului în sens practic înseamnă managementul care folosește conceptele de marketing, adică managementul unei întreprinderi care a adoptat și folosește optica sau viziunea filosofică a marketingului în procesul dezvoltării sale. Conducerea activității de marketing a întreprinderii în care există ramura de producere a cătinii albe trebuie să existe structuri organizatorice prin care fiecare angajat, cu diferite funcții, nivel de pregătire și atribuții, are posibilitatea și obligația de a acționa în baza strategiilor de marketing, precum și a centrelor de responsabilitate. Conceptul de influențare activă a cerințelor pieței implică și managementul eficient al activității de marketing specializate, și anume activităților legate de politicile de produs, preț, plasare și promovare. Pentru a stabili o gestionare adecvată a activității de marketing și pentru a o poziționa cât mai eficient în organigrama unei întreprinderi agricole în care există ramura de producere a cătinii albe, este specific, în primul rând, să se analizeze părțile de fond ale elementelor constitutive ale mediului înconjurător cu care operează aceasta pentru a putea stabili linii strategice, care necesită să corespundă formei de organizare corespunzătoare. În articol dat, autorii intenționează să identifice și să propună soluții la unele probleme, care, în esență, reprezintă o analiză diagnostică a întreprinderii, ale cărei rezultate indică una din opțiunile pentru organizarea activității de marketing și a departamentului sau specialistului de marketing în cadrul întreprinderilor agricole.

Marketing management in a practical sense means management that uses marketing concepts, i.e. the management of an enterprise that has adopted and uses the marketing view or philosophical vision of marketing in its development process. The management of marketing activity of the enterprise in which there is the branch of production of white currant there must be organizational structures through which each employee, with different functions, level of training and duties, has the opportunity and obligation to act on the basis of marketing strategies, as well as responsibility centers. The concept of actively influencing market requirements also implies effective management of specialized marketing activity, i.e. activities related to product, pricing, placement and promotion policies. In order to establish appropriate management of marketing activity and to position it as effectively as possible in the organizational chart of an agricultural enterprise in which there is a white currant production branch, it is specific, first of all, to analyses the background parts of the constituent elements of the environment with which it operates in order to be able to establish strategic lines, which need to correspond to the appropriate form of organization. In the given article, the authors intend to identify and propose solutions to some problems, which, in essence, represent a diagnostic analysis of the enterprise, the results of which indicate one of the options for the organization of marketing activity and marketing department or specialist in agricultural enterprises.

Cuvinte-cheie
managementul marketingului, structură organizatorică, Departament de marketing, centru de responsabilitate,

marketing management, organizational structure, Marketing department, responsibility center