Educația incluzivă în contextul învățării permanente
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
77 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1 (180)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (646)
SM ISO690:2012
POSTOLACHI, Iulia. Educația incluzivă în contextul învățării permanente. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 59-65.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

Educația incluzivă în contextul învățării permanente

CZU: 376.1

Pag. 59-65

Postolachi Iulia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2024


Rezumat

The article presents the importance of inclusive education in the context of lifelong learning. The role of inclusive education, being a form of quality education, accessible and non-discriminatory, addressed to all students, aims to provide a quality education that is accessible to all students, regardless of social, economic origin or the presence of disabilities. To optimize interventions for students with disabilities, it is essential to pay attention to varied and personalized teaching aids and materials. Adapting resources to individual student needs is necessary to ensure an effective and inclusive learning environment. Overall, inclusive education does not stop only at providing physical access to school, but also involves creating an environment that meets the individual needs of each student.

Cuvinte-cheie
inclusive education, attitude, Strategies, approach, support