Prevenirea și combaterea fenomenului bullying în organizațiile școlare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
66 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 18:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.614.3+159.9 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4087)
Социальная психология (1002)
Психология (3519)
SM ISO690:2012
POIANĂ, Roxana-Silvia. Prevenirea și combaterea fenomenului bullying în organizațiile școlare . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 193-200. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Prevenirea și combaterea fenomenului bullying în organizațiile școlare

Preventing and combating the phenomenon of bullying in school organizations

CZU: 37.015.3+316.614.3+159.9

Pag. 193-200

Poiană Roxana-Silvia
 
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

Oglindit sub variate forme, fizic, verbal, social și chiar online, fenomenul bullying în organizațiile școlare reprezintă categoric o amenințare pentru întreg efortul educațional. Persoana care se ascunde sub masca agresorului este de obicei irascibilă, incapabilă de autocontrol, vindicativă și inflexibilă. La polul opus, se află victima, mărturie a vulnerabilității, fire tăcută, solitară, nesigură, oscilând între victima supusă și cea provocatoare. Pentru a se acționa eficient în scopul prevenirii acțiunilor de bullying este nevoie de un efort de echipă eșalonat pe mai multe niveluri care să se întrepătrundă armonios: individual, familial, școlar, la nivelul clasei de elevi, relaționare și chiar curriculare, făcându-se apel către toate organizațiile civile și profesionale, companiile care sunt într-o relație eternă cu școala și elevii și chiar serviciile sociale și organizațiile responsabile cu sănătatea sau infracțiunile.

Reflected in various forms, physically, verbally, socially, and even online, the phenomenon of bullying in school organizations unequivocally represents a threat to the entire educational effort. The person hiding behind the mask of the aggressor is usually irritable, unable to control themselves, vindictive, and inflexible. On the opposite end lies the victim, a testament to vulnerability, typically quiet, solitary, insecure, oscillating between the submissive and provocative victim roles. To efficiently address and prevent bullying actions, a team effort is required, structured across multiple levels that seamlessly intertwine: individual, familial, school-wide, within the student body, relational, and even curricular. This necessitates reaching out to all civil and professional organizations, companies in an enduring relationship with schools and students, as well as social services and organizations responsible for health or criminal matters.