Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.112.2 (119) |
Другие западногерманские языки (121) |
![]() DEGENHART, Jasmin. Die deutsche sprache in ihrer rolle als wisseschaftsprache – zwischen tradition und gelebter realität. In: Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională, 3 mai 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS, 2023, pp. 33-42. ISBN 978-9975-46-868-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională 2023 | ||||||
Conferința "Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații" Chişinău, Moldova, 3 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.112.2 | ||||||
Pag. 33-42 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The following article is concerned with the contradictory language situation at Universities, primarily in German speaking countries. While students usually are being taught and read scripts in their national language, i.e. German, the scientific language has become more and more English. This situation creates a discrepancy between the language of teaching and the language of science and it is especially delicate when it comes to the different departments of philology or in general to the humanities. The question of how to overcome this discrepancy and how to prepare students for their scientific life is quite controversy and it also includes future technologies and its probable possibilities as well as limits. |
||||||
Cuvinte-cheie situation, scientific language, language of teaching, language of science, stuația lingvistică, limba științifică, limbajul de predare, limbajul de știință |
||||||
|