Opera lui Ion Creangă în viziunea regizorului Ion Popescu-Gopo
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
87 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.63-05(498)791.04:821.135.1-34(498) (1)
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1700)
Литература на балканских романских языках (2090)
SM ISO690:2012
TIPA, Violeta. Opera lui Ion Creangă în viziunea regizorului Ion Popescu-Gopo. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2023, nr. 1(44), pp. 48-53. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2023.1.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(44) / 2023 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Opera lui Ion Creangă în viziunea regizorului Ion Popescu-Gopo

Ion Creangă’s creation in the vision of director Ion Popescu-Gopo

DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2023.1.09
CZU: 791.63-05(498)791.04:821.135.1-34(498)

Pag. 48-53

Tipa Violeta
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 februarie 2024


Rezumat

Regizorul român Ion Popescu-Gopo (1923-1989) a rămas în istoria cinematografiei mondiale drept creatorul Omulețului cu floare în desen animat, devenit brandul său în domeniul animației. Dar creația sa este suficient de bogată și include nu doar pelicule animate, ci și filme de ficțiune. Este unicul regizor care în anii ‘60-’80 a îndrăznit/a cutezat să interpreteze poveștile clasicului literaturii noastre Ion Creangă, începând cu Povestea lui Harap Alb (De-aș fi… Harap Alb, 1965), Povestea porcului (Povestea dragostei, 1976), Fata babei și fata moșneagului (Maria, Mirabela, 1982), Punguța cu doi bani (Rămășagul, 1984). Regizorul recitește poveștile scriitorului dintr-o perspectivă cinematografică modernă, experimentând nu doar cu mesajul ideatic, ci și cu tehnicile de realizare, combinând jocul actorilor cu imaginile animate (Maria, Mirabela sau Rămășagul).

The Romanian director Ion Popescu-Gopo (1923-1989) remained in the history of world cinema as the creator of the Little Man, which became his brand in the field of animation. But his creation is rich enough, including not only animated films, but also fiction films. He is the only director, who in the years ‘60-’80 dared to interpret the stories of the classic of our literature Ion Creangă, starting with The Story of Harap Alb (The White Moor, 1965), The Story of the Pig,(The Story of Love, 1976), The Old Man’s Daughter and the Old Woman’s Daughterl (Maria, Mirabela, 1982),The Bag with Two Coins (The Wager, 1984). The director re-reads the writer’s stories from a modern cinematic perspective, experimenting not only with the ideational message, but also with the production techniques, combining the actors’ play with animated images (Maria, Mirabela or The Wager).

Cuvinte-cheie
Ion Creangă, Ion Popescu-Gopo, regizor, film, film de animaţie, interpretare,

Ion Creanga, Ion Popescu-Gopo, director, film, animated film, interpretation