Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 10:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.064.2 (13) |
Общественные проблемы обучения и воспитания. Контакты учебного заведения с учащимися (121) |
![]() STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Impactul învățării interacționale asupra relațiilor grup–școală. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 121-126. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.064.2 | ||||||
Pag. 121-126 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În cadrul paradigmatic asumat de noi, respectiv într-o perspectivă socioconstructivistă și interactivă, relațiile didactice profesor-elev se îmbogățesc cu noi dimensiuni metodologice, afective și morale, în cadrul cărora profesorul este un mediator și facilitator al învățării. Are rolul de mediator între elevi și cunoștințele elevilor și îi sprijină în dobândirea propriei autonomii cognitive și educaționale. Relația dintre profesor și elev este o relație complexă, care presupune nu doar o multitudine de acțiuni, ci și un set de capacități și deprinderi științifice, psihopedagogice, manageriale și psihosociale: de a relaționa, de a respecta opiniile celorlalți, de a tolera opinii opuse. , pentru a-l ajuta pe celălalt să aibă încredere în forțele proprii etc. |
||||||
Cuvinte-cheie perspectivă interactivă, relații didactice, profesor, facilitator de învățare, interactive perspective, didactic relations, teacher, facilitator of learning |
||||||
|