Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
128 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 11:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.017.92 (2) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2669) |
SM ISO690:2012 ŢĂRNĂ, Ecaterina. Tactul pedagogic ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și formă de funcționare a moralității. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 33-41. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.33-41 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.33-41 | ||||||
CZU: 378.017.92 | ||||||
Pag. 33-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol conține idei despre semnificația tactului pedagogice ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și ca formă de funcționare a moralității. Credem că tactul pedagogic asigură cele enunțate, deoarece în rezolvarea constructivă a conflictelor se va exclude utilizarea coerciției, astfel evitându-se confruntările, jignirile, critica distructivă, crescând stabilitatea relaționării și a echilibrului emoțional dintre părțile conflictuale, ceea ce va crea perspective de relaționare și de integrare profesională. De asemenea, prin acest demers pledăm pentru antrenarea spiritului de inițiativă în activități de învățare și de cercetare privind formarea tactului pedagogic. |
||||||
Cuvinte-cheie tact pedagogic, atitudine nonconflictuală, moralitate, profil moral, valori pedagogice, Key words: pedagogical tact, non-confrontational attitude, morality, moral profile, pedagogical values |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-195789</cfResPublId> <cfResPublDate>2023-12-30</cfResPublDate> <cfVol>34</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>33</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/195789</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Tactul pedagogic ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și formă de funcționare a moralității</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>tact pedagogic; atitudine nonconflictuală; moralitate; profil moral; valori pedagogice; Key words: pedagogical tact; non-confrontational attitude; morality; moral profile; pedagogical values</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Prezentul articol conține idei despre semnificația tactului pedagogice ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și ca formă de funcționare a moralității. Credem că tactul pedagogic asigură cele enunțate, deoarece în rezolvarea constructivă a conflictelor se va exclude utilizarea coerciției, astfel evitându-se confruntările, jignirile, critica distructivă, crescând stabilitatea relaționării și a echilibrului emoțional dintre părțile conflictuale, ceea ce va crea perspective de relaționare și de integrare profesională. De asemenea, prin acest demers pledăm pentru antrenarea spiritului de inițiativă în activități de învățare și de cercetare privind formarea tactului pedagogic.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>This article contains ideas about the significance of the pedagogical tact as a source of development of a non-confrontational attitude and as an operating form of morality. We believe that pedagogical tact ensures the stated, because in the constructive resolution of conflicts the use of coercion is to be excluded, thus avoiding confrontations, insults, destructive criticism, increasing the stability of the relationship and the emotional balance between the conflicting parties, which will create prospects for relational and of professional integration. Also, through this approach, we advocate for training the initiative spirit in learning and research activities regarding the formation of pedagogical tact.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-12-30T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-12-30T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-36206</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-12-30T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-195789</cfFedIdId> <cfFedId>10.36120/2587-3636.v34i4.33-41</cfFedId> <cfStartDate>2023-12-30T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-36206</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-36206-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-12-30T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Ţărnă</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ecaterina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>