Fișele de lucru – un proces complex, bazat pe diversitatea exercițiilor în însușirea limbii române ca limbă străină
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
138 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 10:50
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Aliona, VÎNTU, Victoria. Fișele de lucru – un proces complex, bazat pe diversitatea exercițiilor în însușirea limbii române ca limbă străină. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 760. ISSN 2345-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023

Fișele de lucru – un proces complex, bazat pe diversitatea exercițiilor în însușirea limbii române ca limbă străină

Worksheets – a complex process, based on the diversity of exercises in learning the romanian language as a foreign language


Pag. 760-760

Busuioc Aliona, Vîntu Victoria
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2024


Rezumat

Introducere. Ameliorarea continuă a procesului de studiere a RLS, conexiunea între ce se învață și utilitatea cunoștințelor în practică sporește motivația și interesul pentru învățare. Abilitățile de comunicare ale studenților depind de exercițiile elaborate în fișele de lucru care oferă un suport suplimentar în demersul didactic. Scopul lucrării. Obiectivele prezentului studiu rezidă în elaborarea, implementarea de exerciții suplimentare, care au scopul de a influența rezultatele învățării în mod direct. Material și metode. Studiul a fost realizat pe baza cercetării literaturii de specialitate – sinteze, analize și alte publicații științifice, surse electronice în crearea fișelor de lucru. Rezultate. Fișele de lucru interactive sunt adresate mediciniștilor străini, anul I, la disciplina limba română. Exercițiile interactive pentru fiecare subiect sunt proiectate luând în considerare particularitățile competențelor fonologice, lexicale și gramaticale în studierea limbii române ca limbă străină (RLS) în conformitate cu CECRL. Concluzii. Fișele de lucru pot fi utilizate într-un format modern, creativ și atractiv, devenind un mecanism de completare a materialului cuprins în unitățile unor manuale utilizate la lecțiile de RLS.

Background. Continuous improvement of the process of studying RLS, the connection between what is learned and the usefulness of knowledge in practice increases motivation and interest in learning. The students’ communication skills depend on the exercises developed in the worksheets, providing additional support in the teaching process. Objective of the study. It resides in the elaboration, implementation of additional exercises, which aim to influence the learning results directly. Material and methods. The study was carried out based on the study of various researches, syntheses, analyses, scientific publications, electronic sources in the creation of worksheets. Results. The interactive worksheets are addressed to foreign doctors, first year, in the Romanian language discipline. The interactive exercises for each subject are designed taking into account the peculiarities of phonological, lexical and grammatical skills in studying the Romanian language as a foreign language (RFL) being assumed by CEFRL. Conclusions. Worksheets can be used in a modern, attractive, applicable, up-to-date format and become a mechanism for supplementing and orienting the material contained in the units of textbooks used in RLS lessons.

Cuvinte-cheie
fișe de lucru, materiale didactice, conţinuturi didactice, româna ca limbă străină.,

worksheets, didactic materials, didactic contents, Romanian as a foreign language.