Serviciile de bibliotecă în situații de criză: Ce? Cum? Încotro?
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
60 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 22:29
SM ISO690:2012
CROITORU, Tamara. Serviciile de bibliotecă în situații de criză: Ce? Cum? Încotro? In: Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 20 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: ULIM, 2021, Ediția 13, pp. 36-37.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități
Ediția 13, 2021
Conferința "Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități"
13, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2021

Serviciile de bibliotecă în situații de criză: Ce? Cum? Încotro?


Pag. 36-37

Croitoru Tamara
 
Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2024


Rezumat

Starea pandemică din ultimul timp a creat mai multe semne de întrebare bibliotecii și bibliotecarului. În această perioadă bibliotecarii de la Biblioteca Națională pentru Copii «Ion Creangă» au fost provocați ca niciodată să genereze idei noi și să le transpună în produse și servicii moderne online. Bibliotecarul a trebuit să se autoinstruiască în permanență și variant. În luna martie 2020, biblioteca a dat start serviciilor online. «Ora poveștilor la tine acasă» a fost primul serviciu oferit utilizatorilor în mediul online live. În fiecare marți și miercuri bibliotecarele Eugenia Bejan și Tamara Croitoru a adus micilor cititori povestea la ei acasă. Șirul poveștilor a continuat cu „Час историй”, „Story Time”, „Poveștile lui Chițibuș”. Biblioteca în această perioadă s-a axat și pe promovarea informațiilor educative. Pe pagina de YouTobe și pagina de Facebook a bibliotecii au fost oferite și promovate aplicații, programe și informații educative și informative pentru copii și adolescenți, părinți și cadre didactice. În perioada pandemică serviciile au fost adaptate ca să satisfacă nevoilor reale și actuale ale utilizatorului. Astfel „Clubul conversațional de limba spaniolă” (copii de 10-14 ani) și „Clubul conversațional de limba engleză” (copii de 9-11 ani) sunt oferite utilizatorilor din țară și de peste hotare în format online. Serviciile în situația de criză au fost prestate cu calitate și profesionalism. Biblioteca s-a străduit să vină în fața utilizatorului cu servicii interactive, atractive și inovative. Quizuri-le și expozițiile virtuale care au diferite subiecte și tematici oferă utilizatorului produse media gata finite care utilizatorul revine ori de câte ori dorește. La festivități de finalizare a campaniilor, proiectelor și concursurilor s-a observat participarea activă și interactivă din partea utilizatorului. Analizând activitatea bibliotecii în perioada pandemică, putem remarca că biblioteca și bibliotecarii a avut și avantaje. Pandemia l-a pus în situația pe bibliotecar să conștientizeze și să găsească alte posibilități de interacțiune cu utilizatorul. În concluzie putem remarca: biblioteca va trebui să-și revizuiască bine activitățile, să analizeze oferta programelor și serviciilor. De asemenea să țină cont cât de accesibile și utile sunt activitățile organizate utilizatorului.

Cuvinte-cheie
servicii de bibliotecă, activității, pandemie, impact, utilizatori