Articolul precedent |
Articolul urmator |
58 0 |
SM ISO690:2012 STRAISTARI, Larisa. Imaginea bibliotecii și a bibliotecarului la etapa actuală. In: Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 20 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: ULIM, 2021, Ediția 13, pp. 28-29. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități Ediția 13, 2021 |
||||||
Conferința "Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități" 13, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 28-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi biblioteca e unica instituţie unde utilizatorul are posibilitate să folosească gratis sursele de informaţii. Rareori, în unele biblioteci, serviciile sunt contra plată. Biblioteca a fost, este şi va fi mereu un centru spiritual de dezvoltare a societăţii viitoare în toate sferele vieţii. Omul, ca să obţină studii gimnaziale, liceale, universitare, profesionale; ca să cunoască şi alte activităţi spirituale, mereu are nevoie de Bibliotecă, unde îşi poate cultiva aptitudinile prin cuvântul Cărţii. Şi doar bibliotecarul e acel ce poate oferi utilizatorului pâinea spirituală cea de toate zilele. Bibliotecarul mereu a fost şi este: cercetător ştiinţific, educator, profesor, orator, manager, pictor, statistician, autor, merceolog, actor etc. Prea multe activităţi îndeplineşte muncind cu un salariu atât de mic şi parcă nu e văzut de nimeni. Cuminte, poate prea cuminte, munceşte în biblioteca sa, trecând cu mare greu prin povara tăcerii sale de atâta vreme. Dar până la urmă, din nimic, sau din puţinul pe care îl are la dispoziţie, creează o imagine a bibliotecii sale aşa cum poate fi la nivelul cuvenit. Imaginea viitoare a unei biblioteci are nevoie de reforme radicale în structura de reorganizare a serviciilor sale, de noi metode şi forme de lucru ca să atragă nu numai utilizatorii care au nevoie de informaţii, ci şi pe acei cărora să le trezească interesul faţă de lectură. La etapa actuală şi în viitor spectrul cultural de lumină al educaţiei tuturor categoriilor de utilizatori trebuie să fie anume biblioteca. Astăzi ne confruntăm cu multe şi profunde dificultăţi materiale, financiare, dar biblioteca trăieşte, îşi face simţită prezenţa în comunitate, este apreciată pentru că, dincolo de toate aceste probleme, pe bibliotecar îl găseşti mereu la datorie, onorându-şi obligaţiile cu multă conştiinciozitate, onestitate şi responsabilitate, ghidat fiind de puterea miraculoasă a cărţilor. A fi bibliotecar înseamnă maturitate temperamentală, echilibru, cunoaştere, perseverenţă, cultură, informaţie, pregătire, răbdare, spirit de prudenţă, amabilitate, simţ analitic, spirit critic, creativitate, capacitate de sinteză, curiozitate intelectuală, rigoare etc. Profesionistul din bibliotecă nu este un simplu angajat care difuzează cartea sau informaţia în format tipărit. În raport cu utilizatorii bibliotecii el caută să înţeleagă interlocutorul, psihologia şi personalitatea fiecărui beneficiar. |
||||||
Cuvinte-cheie imaginea bibliotecarului, profesionalism, contribuţia bibliotecii, educaţia culturală, utilizatori |
||||||
|