Promovarea identității culturale europene în massmed
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
185 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 21:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.752+008(4):070 (1)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (790)
Цивилизация. Культура. Прогресс (818)
Газеты. Пресса. Журналистика (561)
SM ISO690:2012
LAZAREV, Ludmila. Promovarea identității culturale europene în massmed. In: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective, 30 august 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 186-194. ISBN 978-9975-46-817-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective 2023
Conferința "Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective:"
Chişinău, Moldova, 30 august 2023

Promovarea identității culturale europene în massmed

Promoting european cultural identity in the media

CZU: 316.752+008(4):070

Pag. 186-194

Lazarev Ludmila
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2023


Rezumat

The development of European identity is essential in the process of European integration. It is culture that gives the European glue and can maintain a lasting unity in such a vast diversity. European cultural identity needs promotion in order to bring about changes regarding the adoption of common European values in the lives of citizens and contribute to the Europeanization of the country. The involvement of the media in supporting and promoting European cultural identity is particularly important, given its persuasive potential. How does the audiovisual sector of the Republic of Moldova manage to face the challenges in this process, what are the resources and methods used to maintain citizens' interest in European topics, understanding and experiencing the feeling of Europeanness is the object of this study.

Cuvinte-cheie
European cultural identity, European values, European integration, media, audiovisual sector