Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
122 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4289) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3944) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Meritul în învăţământ: opinii neconforme. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 13-20. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.02 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.02 | |||||||
CZU: 37.01 | |||||||
Pag. 13-20 | |||||||
|
|||||||
Rezumat | |||||||
În acest articol pornim de la faptul că atât acceptarea pozitivă, cât și controversele din jurul abordării meritocrației în domeniul învățământului sunt la fel de importante. Unificarea minții și a afectivității ca scop final al educației vine în aceeași linie cu noile interpretări ale meritului școlar, discuția căruia pune în lumină un șir de opinii pozitive, dar și critice, printre care se înscriu și următoarele: relația dintre merit și poziția în societate, selecție și stimulare, elită și performanțe, aristocrația talentului și elita cunoștințelor; eșecul școlar ca responsabilitate socială; concurența; egalitatea șanselor și egalitatea rezultatelor; reapariția și intensificarea abordărilor meritocratice în perioade de criză socio-economică etc. Oferim, de asemenea, unele explicații pentru anumite opinii și pentru faptul cum contribuie acestea la explicitarea domeniului în care meritul școlar devine „merituos”. |
|||||||
Cuvinte-cheie merit, merit școlar, meritocrație, meritologie, merituos, talent, efort, performanţă, competiţie, șanse egale, merit, school merit, meritocracy, meritology, meritorious, talent, effort, performance, Competition, equal opportunity |
|||||||
|