Harta conceptuală – metodă interactivă de evaluare la limba și literatura română în ciclul primar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
127 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091.27:[811.135.1+821.135.1] (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
Балканские романские языки (1456)
Литература на балканских романских языках (2087)
SM ISO690:2012
MARIN, Alina Marilena. Harta conceptuală – metodă interactivă de evaluare la limba și literatura română în ciclul primar. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 64-67. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Harta conceptuală – metodă interactivă de evaluare la limba și literatura română în ciclul primar

Concept map – interactive method of evaluation in the wind and the romanian literature in the primary cycle

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.10
CZU: 373.3.091.27:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 64-67

Marin Alina Marilena
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Scopul acestui articol este de a prezenta rolul formativ al hărții conceptuale, metodă interactivă de predareînvățare-evaluare. Modul în care învățăm determină la nivel personal calitatea actului educativ în esență, reprezentată de gradul de înțelegere al conceptelor, al interrelațiilor dintre acestea, de modul de interiorizare al noilor cunoștințe și de implementarea acestora în contexte noi de învățare. Utilizată ca instrument de evaluare, harta conceptuală are un rol formativ, contribuind la evaluarea de tip pro-învățare, care generează sistematizarea și interiorizarea conceptelor, dezvoltarea gândirii critice și. nu în ultimă instanță, a creativității.

The purpose of this article is to present the formative role of the concept map, an interactive teaching-learningevaluation method. The way we learn determines at a personal level, the quality of the educational act, in essence, represented by the degree of understanding of the concepts, the interrelationships between them, the way of internalizing the new knowledge and their implementation in new learning contexts. Used as an assessement tool, the conceptual map has a formative role, contributing to pro-learning evaluation, which generates the systematization and internalization of the concepts, the development of critical thinking and, not at least, of creativity.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, învăţare, harta conceptuală, strategie didactică, metodă de învățare activă,

formative assessment, learning, conceptual map, teaching strategy, active learning method