Oportunități de valorificare a învățării personalizate la nivelul primar de învățământ
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
161 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 01:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.03 (85)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2130)
SM ISO690:2012
DUBINEANSCHI, Tatiana. Oportunități de valorificare a învățării personalizate la nivelul primar de învățământ. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 280-284. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p280-284
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Oportunități de valorificare a învățării personalizate la nivelul primar de învățământ

Opportunities of valorization of personalized learning at the primary level of education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p280-284
CZU: 373.3.03

Pag. 280-284

Dubineanschi Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2023


Rezumat

In this article, the theoretical underpinnings of the idea of personalized learning are clarified, the terms differentiation, individualization, personalization are approached by comparison, the provisions of the normative acts that outline opportunities for using personalized learning at the primary level of education are made concrete. The teachers can successfully implement the clarifications offered at the level of the didactic process in the classroom.

Cuvinte-cheie
personalization of learning, personalized learning, individualized learning, differentiated learning, personalized learning strategies, primary level of education