Dezvoltarea competenței de comunicare în limba română prin promovarea lecturii. Lecțiile de tip atelier
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
212 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 12:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1 (47)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1255)
Балканские романские языки (1473)
SM ISO690:2012
BÎLICI, Tatiana. Dezvoltarea competenței de comunicare în limba română prin promovarea lecturii. Lecțiile de tip atelier. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 220-224. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Dezvoltarea competenței de comunicare în limba română prin promovarea lecturii. Lecțiile de tip atelier

Development of communication competence in romanian language through promoting reading. Workshop lessons

CZU: 37.02:811.135.1

Pag. 220-224

Bîlici Tatiana
 
LCI „Prometeu-Protalent”
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

Prin prezentul articol științific valorificăm dezvoltarea competenței de comunicare în limba română prin promovarea lecturii în cadrul lecțiilor de tip atelier. Procesul de învățământ se realizează prin comunicare, cu ajutorul comunicării și pentru comunicare, vorbind, în acest caz, de comunicarea didactică. În acest scop, au fost proiectate creativ lecțiile de tip atelier, utilizând diverse tehnici de lucru interactive, reușind să-i punem pe elevi în situația de a căuta, de a descoperi, de a citi, de a comunica corect, constructiv, interesant, ceea ce contribuie la formarea competenței de comunicare. Astfel, rezultatele obținute ale elevilor prin implementarea lecțiilor de tip atelier constituie repere metodologice de dezvoltarea competenței de comunicare recomandate cadrelor didactice la disciplina Limba și literatura română din învățământul primar.

Through this scientific article, we capitalize on the development of communication skills in Romanian by promoting reading in workshop-type lessons. The educational process is carried out through communication, with the help of communication and for communication, speaking, in this case, of didactic communication. For this purpose, workshop-type lessons were creatively designed, using various interactive work techniques, managing to put students in a position to search, discover, read, communicate correctly, constructively, interestingly, which contributes to the formation of communication competence. Thus, the results obtained by the students through the implementation of workshop-type lessons constitute methodological benchmarks for the development of communication competence recommended for teaching staff in the discipline of Romanian language and literature in primary education.

Cuvinte-cheie
competenţă, comunicare, lectură, atelier, motivaţie, interactivitate, elevi,

competence, communication, reading, workshop, motivation, interactivity, pupils