Axiologia educației pentru mediu în formarea personalității copilului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
190 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 18:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033 (74)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Axiologia educației pentru mediu în formarea personalității copilului. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 141-151. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Axiologia educației pentru mediu în formarea personalității copilului

Educational axiologia for the environment of creation of child’s personality

CZU: 37.033

Pag. 141-151

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

În goana spre a-şi dobândi cât mai mult sieşi, omul uită tot mai mult de casa sa - mediul înconjurător natural, provocând astfel grave situaţii ecologice locale, regionale şi globale. Depăşirea acestora este în funcţie de capacitatea omului de a identifica corect principalele cauze şi consecinţele acţiunilor sale, de a-şi cultiva un comportament conform esenţei sale şi a naturii. Educaţia pentru mediu este de aceea o oportunitate în soluţionarea acestei probleme – formarea / dezvoltarea atitudinilor, capacităţilor şi cunoştinţelor privind cogniţia naturii şi a fiinţei umane în raport cu natura. Finalitatea principală a acestui demers este conştiinţa ecologică, aceasta angajând un sistem complex de valori umane care marchează esenţial omul modern, asigurând totodată păstrarea naturii în propria ei valoare.

In the rush to acquire as much as possible, man forgets more and more about his home - natural environment, thus causing serious local, regional and global ecological situations. Overcoming them depends on man's ability to correctly identify the main causes and consequences of his actions, to cultivate a behavior according to his essence and nature. Environmental education is therefore an opportunity to solve this problem - the formation / development of attitudes, capacities and knowledge regarding the cognition of nature and the human being in relation to nature. The main purpose of this approach is ecological consciousness, this employing a complex system of human values that essentially marks the modern man, ensuring at the same time the preservation of nature in its own value.

Cuvinte-cheie
educaţie pentru mediu, valori fundamentale, atitudine