O nouă abordare a evaluării științei: utilizarea indicelui timmy
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
242 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-08 07:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.818.001.891 (1)
Общая методология. Научные и технические методы исследований, изучения, поисков и дискуссий. Научный анализ и синтез (1159)
SM ISO690:2012
MOCAN, Vladimir. O nouă abordare a evaluării științei: utilizarea indicelui timmy. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Volumul X, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea I, pp. 403-407. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea I, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Volumul X, Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

O nouă abordare a evaluării științei: utilizarea indicelui timmy

A new approach to science assessment: using the timmy index

CZU: 001.818.001.891

Pag. 403-407

Mocan Vladimir
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

Evaluarea a devenit o parte esențială a procesului de cercetare, esențială pentru măsurarea obiectivelor politice, luarea deciziilor privind bugetele programelor, selectarea proiectelor, obținerea de fonduri și avansarea în carieră. Acest articol analizează problema evaluării cercetării. Evaluarea trebuie să recunoască atât contribuțiile cantitative, cât și cele calitative, ținând cont de obiective, disciplină și context instituțional. Nu există un singur sistem de evaluare perfect, iar respectul pentru diversitate este crucial. Utilizarea experienței internaționale, în special a celei europene, ar trebui să facă parte din evoluția sistemului din Republica Moldova. Scopul ar trebui să fie introducerea de noi indicatori (sau adaptarea celor vechi) care să contribuie la o mai bună identificare a calității, care să fie transparenți și coerenți cu scopul evaluării, menținând în același timp un sistem specific bazat pe principiul obiectivității. În acest sens, se propune utilizarea unui indicator pentru evaluarea organizațiilor naționale de cercetare.

Evaluation has become an essential part of the research process, critical to measuring policy objectives, making decisions about program budgets, project selection, funding awards and career development.The article analyzes the issue of evaluating scientific research. Evaluation should recognize both quantitative and qualitative contributions, taking into account the objectives, discipline and institutional context. There is no single perfect system of evaluation and respect for diversity is crucial. Capitalizing on international experience, primarily European, should be part of the evolution of the system in the Republic of Moldova. The aim should be to introduce new indicators (or adapt old ones) that help to better disclose quality and that are transparent and fit the purpose of the assessment, while maintaining a concrete system based on the principle of objectivity. In this sense, the use of an indicator for the evaluation of national scientific organizations is proposed.

Cuvinte-cheie
evaluare, cercetare, indicatori, Știință Deschisă,

evaluation, research, metrics, open science