Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 13:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
323(410) (1) |
Внутренняя политика (650) |
![]() PTASZYNSKA, Zuzanna. Prejudecățile cognitive ca o amenințare pentru gândirea critică – un studiu de caz de retorică pro-brexit. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 84-85. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 323(410) | ||||||
Pag. 84-85 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Gândirea critică este interpretarea și evaluarea a ceea ce observăm și a mesajelor, a informațiilor și argumentelor oferite nouă. Prejudecățile cognitive sunt amenințări la adresa gândirii critice, iar grupurile de advocacy folosesc tendințele psihologice ale indivizilor și ale maselor pentru a percepe realitatea într-un mod iraţional. Această prezentare abordează problema prejudecăților cognitive în modelarea atitudinilor pro-Brexit înaintea referendumului privind retragerea Regatului Unit din Uniunea Europeană în 2016. Pe măsură ce procesul Brexit a continuat, mulți britanici au cerut ca referendumul să fie repetat, argumentând că au fost induși în eroare în formarea atitudinilor lor privind retragerea. Autorul întreabă ce părtiniri cognitive în rândul alegătorilor au fost cele mai vizibile în abordare Brexitul-ui și procesul lor de luare a deciziilor. În prima parte a prezentării, autorul caracterizează o prejudecată cognitivă și puterea ei cauzală. În a doua parte, ea subliniază contextul referendumului pentru Brexit. A treia parte este o analiză a retoricii pro-Brexit asupra prejudecăților cognitive observate care influențează atitudinile față de retragere.Autorul notează că categoriile de știri false și dezinformare nu epuizează fenomenul discutat, iar deciziile luate de o mulțime de cetățeni britanici au fost influențate în principal prin: părtinire de confirmare, părtinire negativă, epistemologie tribală, cascadă de disponibilitate și efectul Semmelweis. În prezentare, autorul a folosit metoda studiului de caz și analiza discursului înțeles ca o analiză a conținutului, a contextului formării acestuia și a răspunsului social la ea. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire critică, părtiniri cognitive, Brexit, Regatul Unit, critical thinking, cognitive biases, Brexit, United Kingdom |
||||||
|