Articolul precedent |
Articolul urmator |
213 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-11 09:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01+101+001.1 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4067) |
Природа и роль философии (51) |
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1405) |
SM ISO690:2012 STOENESCU, Constantin. După Kuhn. O nouă perspectivă în filosofia educației. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 23-24. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01+101+001.1 | ||||||
Pag. 23-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul cercetării mele îl reprezintă identificarea unora dintre influențele pe care filosofia științei, elaborată de Thomas Kuhn, le-a avut în domeniul academic al filosofiei educației. În primul rând, Kuhn aduce în atenție comunitatea științifică înțeleasă ca o comunitate de cercetare, ceea ce a servit ulterior drept model pentru reconfigurarea practicilor educaționale. În al doilea rând, problemele schimbărilor conceptuale care au loc de-a lungul procesului educațional au fost regândite din perspective multiple, sociologic, psihologic și lingvistic. În al treilea rând, abordările multiculturale, pluraliste și relativiste, au găsit în opera lui Kuhn surse pentru o mai bună legitimare. În toate aceste trei cazuri conceptul de gândire critică are un rol cheie. În acest sens, folosind chiar terminologia lui Kuhn, putem vorbi despre o nouă paradigmă educațională constituită, direct sau prin mediere, sub influența sa. |
||||||
Cuvinte-cheie Thomas Kuhn, comunitate de anchetă, schimbare conceptuală, abordare multiculturală, gândire critică, Thomas Kuhn, community of inquiry, conceptual change, multicultural approach, critical thinking |
||||||
|