După Kuhn. O nouă perspectivă în filosofia educației
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
213 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 09:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01+101+001.1 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4067)
Природа и роль философии (51)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1405)
SM ISO690:2012
STOENESCU, Constantin. După Kuhn. O nouă perspectivă în filosofia educației. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 23-24. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

După Kuhn. O nouă perspectivă în filosofia educației

After Kuhn. A new approach in philosophy of education

CZU: 37.01+101+001.1

Pag. 23-24

Stoenescu Constantin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

Scopul cercetării mele îl reprezintă identificarea unora dintre influențele pe care filosofia științei, elaborată de Thomas Kuhn, le-a avut în domeniul academic al filosofiei educației. În primul rând, Kuhn aduce în atenție comunitatea științifică înțeleasă ca o comunitate de cercetare, ceea ce a servit ulterior drept model pentru reconfigurarea practicilor educaționale. În al doilea rând, problemele schimbărilor conceptuale care au loc de-a lungul procesului educațional au fost regândite din perspective multiple, sociologic, psihologic și lingvistic. În al treilea rând, abordările multiculturale, pluraliste și relativiste, au găsit în opera lui Kuhn surse pentru o mai bună legitimare. În toate aceste trei cazuri conceptul de gândire critică are un rol cheie. În acest sens, folosind chiar terminologia lui Kuhn, putem vorbi despre o nouă paradigmă educațională constituită, direct sau prin mediere, sub influența sa.

The purpose of my research is to identify some of the influences that the philosophy of science elaborated by Thomas Kuhn had in the academic field of the philosophy of education. First, Kuhn brings into focus the scientific community understood as a research community, which later served as a model for the reconfiguration of educational practices. Second, the issues of conceptual changes that occur throughout the educational process have been rethought from multiple perspectives, sociological, psychological and linguistic. Thirdly, multicultural, pluralistic and relativistic approaches found in Kuhn's work sources for a better legitimation In all three cases the concept of critical thinking has a key role. In this sense, using Kuhn's terminology, we can talk about a new educational paradigm established, directly or through mediation, under his influence.

Cuvinte-cheie
Thomas Kuhn, comunitate de anchetă, schimbare conceptuală, abordare multiculturală, gândire critică,

Thomas Kuhn, community of inquiry, conceptual change, multicultural approach, critical thinking