Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
280 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 10:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:376.4 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656)
SM ISO690:2012
SACALÎ, Olga, CĂRBUNE, Elena. Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive, Ed. Ediţia a VIII-a, 1 decembrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediţia a VIII-a, pp. 79-85.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive
Ediţia a VIII-a, 2022
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive"
Ediţia a VIII-a, Bălți, Moldova, 1 decembrie 2022

Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare

Correcting dyslexia and dysgraphia in primary grades

CZU: 373.3:376.4

Pag. 79-85

Sacalî Olga, Cărbune Elena
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 17 iulie 2023


Rezumat

Dislexia și disgrafia constituie tulburări parțiale ale citit-scrisului, ce își pun amprentă pe dezvoltarea psihică a copilului, care au la bază o muțime de cauze. La școlarul mic deslexo-disgafia se manifestă prin diferite căi, nu numai în spațiul instructiv-educativ ci și în afara acestuia. Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare are drept scop dezvoltarea integrală şi armonioasă a individualităţii umane, formarea personalităţii autohtone şi creative, părinții, profesorii şi toţi ceilalţi specialişti din şcoală trebuie să conştientizeze că elevii cu tulburări de limbaj citi-scris necesită o atitudine aparte. Sarcina cadrului didactic constă în selectarea minuțioasă a metodelor, procedeelor, tehnicilor de lucru, jocurilor didactice potrivite, urmărind scopul de dobândire abilităților necesare procesului de citire și scriere la vârsta școlară.

Dyslexia and dysgraphia are partial disorders of reading and writing that have a significant impact on the psychological development of a child, stemming from various causes. In young schoolchildren, dyslexia and dysgraphia manifest themselves through various channels, not only within the instructional-educational space but also outside of it. The correction of dyslexia and dysgraphia in primary school aims to foster the comprehensive and harmonious development of the individual, the formation of a native and creative personality. Parents, teachers, and all other specialists in the school must be aware that students with language reading-writing disorders require a special approach. The task of the educator lies in carefully selecting suitable methods, procedures, work techniques, and educational games, with the goal of acquiring the necessary skills for the reading and writing process at school age.

Cuvinte-cheie
dislexie, disgrafie, tulburări de limbaj, procese cognitive,

dyslexia, dysgraphia, language disorders, cognitive processes