Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-20 10:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:376.4 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656) |
![]() SACALÎ, Olga, CĂRBUNE, Elena. Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare. In: Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive, Ed. Ediţia a VIII-a, 1 decembrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediţia a VIII-a, pp. 79-85. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive Ediţia a VIII-a, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale teoriei şi practicii educaţiei incluzive" Ediţia a VIII-a, Bălți, Moldova, 1 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3:376.4 | ||||||
Pag. 79-85 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Dislexia și disgrafia constituie tulburări parțiale ale citit-scrisului, ce își pun amprentă pe dezvoltarea psihică a copilului, care au la bază o muțime de cauze. La școlarul mic deslexo-disgafia se manifestă prin diferite căi, nu numai în spațiul instructiv-educativ ci și în afara acestuia. Corectarea dislexo-disgrafiei în clasele primare are drept scop dezvoltarea integrală şi armonioasă a individualităţii umane, formarea personalităţii autohtone şi creative, părinții, profesorii şi toţi ceilalţi specialişti din şcoală trebuie să conştientizeze că elevii cu tulburări de limbaj citi-scris necesită o atitudine aparte. Sarcina cadrului didactic constă în selectarea minuțioasă a metodelor, procedeelor, tehnicilor de lucru, jocurilor didactice potrivite, urmărind scopul de dobândire abilităților necesare procesului de citire și scriere la vârsta școlară. |
||||||
Cuvinte-cheie dislexie, disgrafie, tulburări de limbaj, procese cognitive, dyslexia, dysgraphia, language disorders, cognitive processes |
||||||
|