Aplicarea principiilor digitației în studierea gamelor la lecțiile de pian
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
160 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:786.2 (6)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4078)
Музыка (1836)
SM ISO690:2012
BOGATAIA, Irina. Aplicarea principiilor digitației în studierea gamelor la lecțiile de pian. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 131-136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022

Aplicarea principiilor digitației în studierea gamelor la lecțiile de pian

Application of the principles of digitation in the study of ranges at the piano lessons

CZU: 37.016:786.2

Pag. 131-136

Bogataia Irina
 
Scoala de Arte. „Alexei Stârcea” mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2023


Rezumat

În articolul de față, autorul analizează eficiența metodei de aplicare a principiilor digitației în studierea gamelor la orele de pian. Esența acestei strategii constă în acordarea unui suport metodico-didactic pentru profesorii încadrați în procesul de lucru cu elevii. Folosirea acestei metode în activitatea de instruire are drept finalitate stăpânirea eficientă a întregului complex de game de către discipoli. Autorul explică în mod detaliat care sunt principiile digitației și cum pot fi aplicate în timpul studierii gamelor, pentru a educa un elev capabil să stăpânească formulele de bază ale tehnicii de interpretare la pian; să folosească sistemul modal-tonal, cadranul cvarto-cvintal; să-și dezvolte precizia degetelor; să obțină uniformitatea, rapiditatea, diversitatea articulatorie și dinamică a sonorității instrumentului; să aplice principiile digitației în toate tonalitățile, pe parcursul întregii activități interpretative.

In this article, the author analyzes the effectiveness of the method of applying the principles of fingering when studying ranges in piano lessons. The essence of this didactic strategy lies in the methodological and didactic assistance given to teachers in the process of working with pupils. The purpose of using this method in the training process is the effective mastery of the entire range complex by the disciples. The author explains in detail what the principles of fingering are and how they can be applied in the practice of studying ranges in order to finally obtain a pupil capable of mastering the basic formulas of the piano interpretation technique; to apply in practice the modal-tonal system, the quarto-quintal quadrant; develop finger precision; to achieve uniformity, speed, articulatory and dynamic diversity of the instrument's sonority; to apply the principles of fingering in all tonalities throughout the entire performance activity.

Cuvinte-cheie
game, principii ale digitației, formule, tonalitate, acorduri, arpegiu,

ranges, fingering principles, formulas, tonality, chords, arpeggio