Research on school attendance and dropout: synthesis of the scientific literature
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
362 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 12:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01/.04(6) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4054)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (9311)
Воспитание и обучение с учетом индивидуальных особенностей. Консультирование (14789)
SM ISO690:2012
ALLADATIN, Judicael, GNANGUENON, Mankponse Augustin, GOZA, Aicha, DEMBA, Jean Jacques, HOUESSOU, Modeste, ADAM, Boubacar, ANAGO, Didier, GBAGUIDI, Justine. Research on school attendance and dropout: synthesis of the scientific literature. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 2, pp. 89-98. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(2).08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 2 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Research on school attendance and dropout: synthesis of the scientific literature

Cercetare privind prezența si abandonul scolar: sinteza literaturii științifice

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(2).08
CZU: 37.01/.04(6)

Pag. 89-98

Alladatin Judicael1, Gnanguenon Mankponse Augustin1, Goza Aicha2, Demba Jean Jacques3, Houessou Modeste4, Adam Boubacar2, Anago Didier4, Gbaguidi Justine5
 
1 Mohammed VI Polytechnic University,
2 École Normale Supérieure de Niamey,
3 École Normale Supérieure de Libreville,
4 University of Abomey-Calavi,
5 Boutique des Sciences et des Savoirs Siabanni, Parakou
 
 
Disponibil în IBN: 10 iulie 2023


Rezumat

Dropping out of school remains a complex and multidimensional phenomenon because of the multitude of factors involved in its study. The purpose of this paper is to provide an overview of the various factors that may be involved in the study of school dropout (focus on African context). The definitions of this concept vary from one country to another in view of these realities. In addition, the factors listed have been divided into three main dimensions, starting with individual factors, i.e., those specific to the child, and family factors, which correspond to the child's family environment and the role of parents in the child's schooling. And finally, factors specific to the school environment (teacher-principal relations, principal's leadership, infrastructure, etc.). The indicators of dropout can be grouped into six points: lack of investment in learning, negative representation of the school, academic arrhythmia, learning difficulties, and poor academic performance, and refusal of school status outside of school.

Abandonul școlar rămâne un fenomen complex și multidimensional datorită multitudinii de factori implicați în studiul său. Scopul acestei lucrări este de a oferi o imagine de ansamblu asupra diferiților factori care pot fi implicați în studiul abandonului școlar (accent pe contextul african). Definițiile acestui concept variază de la o țară la alta, având în vedere aceste realități. În plus, factorii enumerați au fost împărțiți în trei dimensiuni principale, începând cu factorii individuali, adică cei specifici copilului, și factorii familiali, care corespund mediului familial al copilului și rolului părinților în școlarizarea copilului. Și în sfârșit, factori specifici mediului școlar (relații profesor-director, conducerea directorului, infrastructură etc.). Indicatorii abandonului școlar pot fi grupați în șase puncte: lipsa investițiilor în învățare, reprezentarea negativă a școlii, aritmia academică, dificultățile de învățare și performanța școlară slabă și refuzul statutului școlar în afara școlii.

Cuvinte-cheie
schools, dropout students, factors of dropout,

scoli, elevi care abandonează școala, factori ai abandonului școlar