The role of media sources in the formation of opinions regarding the anti-COVID-19 vaccination
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
388 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 11:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.776.33+32.019.51 (1)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (832)
Политика (3098)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, CORDONEANU, Elena. Rolul surselor media în formarea opiniilor privind vaccinarea anti-COVID-19. In: EcoSoEn, 2023, nr. 2, pp. 92-107. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.2.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 2 / 2023 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The role of media sources in the formation of opinions regarding the anti-COVID-19 vaccination

Rolul surselor media în formarea opiniilor privind vaccinarea anti-COVID-19

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.2.09
CZU: 316.776.33+32.019.51

Pag. 92-107

Rusnac Svetlana, Cordoneanu Elena
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
 
Disponibil în IBN: 4 iulie 2023


Rezumat

The purpose of the research presented in this article was to measure the influence of information from the mass media on the decisions to vaccinate against COVID-19 of the citizens of the Republic of Moldova. The basic hypothesis assumed that the citizens of the Republic of Moldova who administered the anti-COVID-19 vaccine obtained information from official sources (TV, radio, online media channels, official information advertising, official information carriers, etc.). Citizens who did not get vaccinated against COVID-19, were influenced by speculative information, unofficially disseminated through social networks, fake news, did not contact officially argued sources and evidence, etc. The research group was made up of 100 people, taking into account age, sex, place of residence, level of education, marital and occupational status. In order to collect the experimental data, the survey method was used, applied through Google Forms. The research estimated the predictors of the willingness of citizens of the Republic of Moldova to get vaccinated against COVID-19: 1) trust in the official media, in government and medical institutions involved in the management of the pandemic crisis; 2) concern about the real danger caused by the SARS-Cov-2 virus; 3) the ability of medical institutions as bearers of official messages to debunk misinformation from the electronic media, especially from social networks. Age, gender, and area of residence are also significant predictors of availability for anti-COVID-19 vaccination: adults, men, and urban residents are more likely to receive the vaccine.

Scopul cercetării prezentate în acest articol a constat în măsurarea influenței informațiilor din mass-media asupra deciziilor de vaccinare contra COVID-19 a cetățenilor Republicii Moldova. Ipoteza de baza a presupus că cetățenii Republicii Moldova care și-au administrat vaccinul anti-COVID-19 s-au informat din surse oficiale (canale media TV, radio, online, publicitate de informare oficială, purtători de informație oficiali etc). Cetățenii care nu s-au vaccinat contra COVID -19, au fost influențați de informația speculativă, difuzată neoficial prin intermediul rețelelor de socializare, știrilor false, nu au contactat surse și dovezi argumentate oficial etc. Lotul de cercetare a fost constituit din 100 de persoane, ținându-se cont de vârsta, sexul, locul de reședință, nivelul educației, statutul marital și ocupațional. În scopul colectării datelor experimentale a fost folosită metoda anchetei, aplicată prin intermediul Google Forms. Cercetarea a estimat predictorii disponibilității cetățenilor Republicii Moldova de a se vaccina anti-COVID-19: 1) încrederea în mass-media oficială, în instituțiile guvernamentale și medicale implicate în gestionarea crizei pandemice; 2) îngrijorarea de pericolul real provocat de virusul SARS-Cov-2; 3) capacitatea instituțiile medicale ca purtători de mesaje oficiale de a dezminți dezinformările din mass-media electronica, în special din rețelele de socializare. Vârsta, sexul și mediul de reședință sunt la fel predictori semnificativi au disponibilității la vaccinare anti-COVID-19: adulții, bărbații și locuitorii din mediul urban sunt mai predispuși sa-și administreze vaccinul.

Cuvinte-cheie
COVID-19, vaccination, official media, social networks, vaccination availability, information, misinformation,

COVID-19, Vaccinare, mass-media oficială, rețele de socializare, disponibilitate la vaccinare, informare, dezinformare