Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091.27(498) (2) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143) |
![]() BUCURENCIU, Simona-Maria. Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 149-154. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p149-154 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022 | ||||||
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p149-154 | ||||||
CZU: 373.091.27(498) | ||||||
Pag. 149-154 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din România reprezintă o preocupare importantă pentru toți actorii sistemului educațional preuniversitar. Există cinci tipuri de formări continue: „programe de perfecționare a pregătirii ştiinţifice și didactice; programe de formare în domeniile conducerii, îndrumării şi evaluării învăţământului; cursuri de pregătire şi susţinerea examenelor de definitivat și grade; programe de conversie profesională; studii corespunzătoare unei specializări din alt domeniu de licenţă”, conform Ordinului de ministru nr. 5561 / 2011. Cadrele didactice au dreptul dar și obligația de a se perfecționa continuu, pentru a fi la curent cu tendințele din educație, pentru a își îmbunătăți cunoștințele și pentru a căpăta competențe noi, pentru a fi la curent cu nevoile noilor generații de educabili, precum și cu schimbările din sistemul de educație. |
||||||
Cuvinte-cheie profesori, formare continuă, sistem de educaţie, teachers, Professional development, educational system |
||||||
|