Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
183 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.27(498) (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143)
SM ISO690:2012
BUCURENCIU, Simona-Maria. Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 149-154. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p149-154
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc

Professional development for romanian school teachers

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p149-154
CZU: 373.091.27(498)

Pag. 149-154

Bucurenciu Simona-Maria
 
Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga” din Constanţa
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din România reprezintă o preocupare importantă pentru toți actorii sistemului educațional preuniversitar. Există cinci tipuri de formări continue: „programe de perfecționare a pregătirii ştiinţifice și didactice; programe de formare în domeniile conducerii, îndrumării şi evaluării învăţământului; cursuri de pregătire şi susţinerea examenelor de definitivat și grade; programe de conversie profesională; studii corespunzătoare unei specializări din alt domeniu de licenţă”, conform Ordinului de ministru nr. 5561 / 2011. Cadrele didactice au dreptul dar și obligația de a se perfecționa continuu, pentru a fi la curent cu tendințele din educație, pentru a își îmbunătăți cunoștințele și pentru a căpăta competențe noi, pentru a fi la curent cu nevoile noilor generații de educabili, precum și cu schimbările din sistemul de educație.

Romanian teachers’ professional development represents an important issue for everyone involved in the educational system. According to Ministry’Order no. 5561 / 2011, teacher ca n take one of the five types ofprofessional development: ”scientific and didactic professional develoment program; professsional development for management, guidance and evaluation of teaching; training courses for final exam in teaching and degree exams; professionnal conversion programs; studies for another degree”. Teachers have the right and the obligation to take professional development contiunously, in order to keep abreast to the new tendencies in education, to improve their knowledge and to get new skills, to be up to date to the needs of the new generations and to the changes in the educational system.

Cuvinte-cheie
profesori, formare continuă, sistem de educaţie,

teachers, Professional development, educational system