Valorificarea mentorului în comunitatea care învață
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
172 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-24 10:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.31 (44)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076)
SM ISO690:2012
NEGREA, Angelica-Maria. Valorificarea mentorului în comunitatea care învață. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 79-86. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p79-86
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Valorificarea mentorului în comunitatea care învață

Enhancing mentorship in the learning community

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p79-86
CZU: 37.011.31

Pag. 79-86

Negrea Angelica-Maria
 
Colegiul Național ”Radu Negru” Făgăraș
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Având în vedere nivelul solicitării pe care îl reclamă meseria de profesor, nuanța personală pe care o capătă în timp stilul de predare, faptul că rareori se potrivesc schemele de intervenție construite de alții, am identificat în practica școlară, de-a lungul carierei, deosebiri semnificative între profesorii experimentați și cei debutanți. Profesorii care au dobândit experiență și-au construit în timp strategii care să le permită o adaptare rapidă și eficientă la orice situație ivită în spațiul școlar, în sala de clasă și care îi susțin în a propune rapid cele mai adecvate soluții de rezolvare a problemelor. Ei pot deveni lideri tranformaționali pentru tinerii dascăli în vederea integrării cu succes.

Given the high demand that the teaching profession requires, the personal nuance that the teaching style acquires over time, given the fact that the intervention schemes designed by others rarely fit, we have identified significant differences in school practice, when it comes to experienced and beginner teachers. Over time, teachers who gained experience also built strategies that allow them to quickly and efficiently adapt to any situation that occurs in the school space or in the classroom. Such strategies support them in quickly finding the most appropriate solutions for solving problems. Therefore, they can become transformational leaders for the young teachers who can thus successfully integrate.

Cuvinte-cheie
mentor, mentorat, lider transformațional, integrare profesională,

mentor, mentorship, transformational leader, professional integration