Epilepsia absenţă a copilăriei - Abordare clinică şi terapeutică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1516 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:23
SM ISO690:2012
CĂLCÎI, Cornelia, HADJIU, Svetlana, ANTON, Irina, GUŢU, Cristina, ROBU, Mariana, BUBUCEA, Rodica. Epilepsia absenţă a copilăriei - Abordare clinică şi terapeutică. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2012, nr. 5(13), pp. 387-390. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 5(13) / 2012 / ISSN 1857-1719

Epilepsia absenţă a copilăriei - Abordare clinică şi terapeutică

Pag. 387-390

Călcîi Cornelia, Hadjiu Svetlana, Anton Irina, Guţu Cristina, Robu Mariana, Bubucea Rodica
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Epilepsy with Absence of seizures (petit mal) is a form of idiopathic generalized epilepsy. Absence seizures usually occur only in children (age of onset is 4-15 years, but most commonly from 5 to 7 years, and rarely after 20 years) and young people. It is uncommon in adults. They are often not noticed for some time, as it can appear that the affected person is simply daydreaming. If they are frequent, a child's education may suffer, as they will not be able to concentrate on lessons. The most important part of making a diagnosis is to have a clear description from parents or teachers of what happens during a suspected seizure. In the study was assessed the frequency, clinical manifestations, electroencephalographic course and treatment in absence epilepsy at children.

Epilepsia absenţă a copilului face parte din epilepsiile generalizate idiopatice. Vîrsta de debut este între 4 şi 15 ani, cu o predominanţă feminină, cu un vîrf la 5-7 ani, şi rareori după 20 de ani. După debut pot trece săptămâni sau chiar luni până când un adult să le observe, deoarece crizele de picnolepsie pot fi confundate cu episoade de “visare” ale copilului. Dacă crizele sunt frecvente, educaţia copilului poate suferi, deoarece acesta va întîlni dificultăţi de concentrare la ore. Deaceeea este foarte importantă cunoaşterea aspectului clinic al acestor tipuri de crize, abordarea terapeutică a sindromului dat şi cunoaşterea prognosticului pe viitor. În studiu a fost apreciată frecvenţa, manifestările clinice, traseul electroencefalografic şi tactica de tratament în epilepsia absenţă la copii.