Utilizarea cilindrilor pneumatice cu blocare în sistemele pneumatice pentru blocarea părţii mobile în poziţii intermediare pe cursă
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
232 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 23:09
SM ISO690:2012
PLATON, Andrei, JAVGUREANU, Vasile, GORDELENCO, Pavel. Utilizarea cilindrilor pneumatice cu blocare în sistemele pneumatice pentru blocarea părţii mobile în poziţii intermediare pe cursă. In: Conferinţa Tehnico-Ştiinţifică a Colaboratorilor, Doctoranzilor şi Studenţilor: consacrată celei de-a 50-a Aniversări a U.T.M., 20-21 octombrie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Tehnica-UTM, 2014, Vol.3, pp. 83-86. ISBN 978-9975-45-249-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa Tehnico-Ştiinţifică a Colaboratorilor, Doctoranzilor şi Studenţilor
Vol.3, 2014
Conferința "Conferinţa Tehnico-Ştiinţifică a Colaboratorilor, Doctoranzilor şi Studenţilor"
Chișinău, Moldova, 20-21 octombrie 2014

Utilizarea cilindrilor pneumatice cu blocare în sistemele pneumatice pentru blocarea părţii mobile în poziţii intermediare pe cursă


Pag. 83-86

Platon Andrei, Javgureanu Vasile, Gordelenco Pavel
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2023


Rezumat

Aerul comprimat este utilizat în numeroase aplicaţii din diverse sectoare. Aceste aplicaţii nu au limite: de la utilizarea în operaţii de mare fineţe în stomatologie şi optometrie (pentru a verifica presiunea fluidului în ochiul uman) şi realizarea mişcărilor de înaltă precizie în procesele robotizate, până la acţionarea maşinilor şi utilajelor de gabarite mari, a preselor pneumatice şi ciocanelor pentru sfărâmarea betonului. Energia înmagazinată în aerul comprimat este folosită, în principal, pentru acţionarea motoarelor pneumatice liniare (cilindri cu piston sau membrană), oscilante sau cu rotaţie parţială şi rotative. Utilizarea sistemelor pneumatice are un şir mare de avantaje, dar există un dezavantaj ce creează dificultăţi în menţinerea organelor motoare în poziţii intermediare pe cursă cum ar fi compresibilitatea aerului. Această proprietate este folosită pentru realizarea de "arcuri pneumatice". Soluţia a fost găsită prin crearea sistemelor pneumatice pentru blocarea părţii mobile în poziţii intermediare pe cursă.

Cuvinte-cheie
Cilindru pneumatic, piston, tijă, poziţie intermediară, cursă, arc, blocarea la cap de cursă, blocarea pe sens, blocarea pe cursă