Articolul precedent |
Articolul urmator |
208 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-01 18:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.01:316.74-057.875 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579) |
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (790) |
SM ISO690:2012 COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Interacțiunea valorilor în educația interculturală a studenților – viitori pedagogi. In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 147-152. ISBN 978-9975-88-102-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023 | ||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.01:316.74-057.875 | ||||||
Pag. 147-152 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educația interculturală devine astăzi educație pentru supraviețuire, din necesitatea cunoașterii Celuilalt, de interacțiune unii cu alții nu numai ca reprezentanți ai unor etnii, dar şi ca individualități. Coexistăm, respirăm cu aceleași probleme, căutăm împreună soluții, colaborăm şi cooperăm, chiar dacă, prin natura noastră etnică, suntem diferiți. Prin identitate ne diferențiem și ne asemănăm prin apartenența comună la un sistem de valori, la o cultură, la un spațiu, la o etnie, la o națiune. Abordarea interculturală în educaţie constituie o nouă manieră de concepere şi implementare a curricula școlară, o nouă atitudine relațională între profesori, elevi, părinți. Perspectiva interculturală deschide noi piste de manifestare a diversității şi diferențelor. Școala, ca instanță de transmitere a valorilor, se va centra pe pluralitatea culturilor pe care mediul cultural o presupune. Perspectiva interculturală de concepere a educației poate să conducă la atenuarea conflictelor şi violenței în instituțiile de învăţământ, prin formarea unor comportamente tolerante, de acceptare și respect față de Celălalt. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate, educaţie interculturală, instituţie de învăţământ, intercultural, words: identity, intercultural education, learning institution, Intercultural |
||||||
|