Interacțiunea valorilor în educația interculturală a studenților – viitori pedagogi
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
208 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 18:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.01:316.74-057.875 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (790)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Interacțiunea valorilor în educația interculturală a studenților – viitori pedagogi. In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 147-152. ISBN 978-9975-88-102-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022

Interacțiunea valorilor în educația interculturală a studenților – viitori pedagogi

The interaction of values in intercultural education – future teachers

CZU: 378.01:316.74-057.875

Pag. 147-152

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2023


Rezumat

Educația interculturală devine astăzi educație pentru supraviețuire, din necesitatea cunoașterii Celuilalt, de interacțiune unii cu alții nu numai ca reprezentanți ai unor etnii, dar şi ca individualități. Coexistăm, respirăm cu aceleași probleme, căutăm împreună soluții, colaborăm şi cooperăm, chiar dacă, prin natura noastră etnică, suntem diferiți. Prin identitate ne diferențiem și ne asemănăm prin apartenența comună la un sistem de valori, la o cultură, la un spațiu, la o etnie, la o națiune. Abordarea interculturală în educaţie constituie o nouă manieră de concepere şi implementare a curricula școlară, o nouă atitudine relațională între profesori, elevi, părinți. Perspectiva interculturală deschide noi piste de manifestare a diversității şi diferențelor. Școala, ca instanță de transmitere a valorilor, se va centra pe pluralitatea culturilor pe care mediul cultural o presupune. Perspectiva interculturală de concepere a educației poate să conducă la atenuarea conflictelor şi violenței în instituțiile de învăţământ, prin formarea unor comportamente tolerante, de acceptare și respect față de Celălalt.

Today the intercultural education becomes education for survival, from the necessity of knoing the other, from the interaction between others not just as represents of some ethnicitie, but also like in individual.We coexist and breath the same problems, we search for solution, we work together even though we migt be different from each other. Through our identity we differ and we are similar through our memebership towards a system of values, for a culture, for space, for a ethny, for a nation. Adressing intercultural in education is a part of a new way of conception and implication of school curriculum, a new rational attitude between teacher, pupils, parents. Intercultural perspectiv opens new leads of diversity and difference. School as a passage of sharing values, wil focus on plurality of multiple culture which the cultural environment presumes. Intercultural perspective of creating education can lead towards stopping conflicts and violence in learning institutions, through creating good behaviours of acceptance and respect towards the other.

Cuvinte-cheie
identitate, educaţie interculturală, instituţie de învăţământ, intercultural,

words: identity, intercultural education, learning institution, Intercultural