Rolul individualizării procesului educațional prin adaptări curriculare pentru dezvoltarea comunicării la copiii cu dificultăți de învățare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
295 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-17 17:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.091.214 (1)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656)
SM ISO690:2012
DRUGUȘ, Olga. Rolul individualizării procesului educațional prin adaptări curriculare pentru dezvoltarea comunicării la copiii cu dificultăți de învățare. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 72-78. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Rolul individualizării procesului educațional prin adaptări curriculare pentru dezvoltarea comunicării la copiii cu dificultăți de învățare

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 376.091.214

Pag. 72-78

Druguș Olga
 
Liceul Teoretic „Petru Rareş”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Copiii cu dificultăți de învățare, având anumite particularități specifice au aceleaşi necesităţi fundamentale – să participe la activităţi colective şi să se simtă confortabil în mediul școlar și social. Fiecare copil îşi doreşte să comunice atât cu persoanele adulte, cât şi cu semenii săi. Problema constă în faptul că copiii cu CES, se confruntă cu mari dificultăţi în satisfacerea acestor necesităţi absolut fireşti, având nevoie de ajutorul competent al specialiştilor, anturajului proxim, comunităţii. În procesul instructiv-educativ sunt necesare eforturi practice organizatorice, de intervenţie curriculară şi metodologică, de formare şi perfecţionare a profesorilor, de evaluare a activităţii acestora în perspectiva sprijinului progresului şcolar al copiilor cu necesități speciale.

Children with learning difficulties, having certain specific characteristics, have the same fundamental needs - to participate in collective activities and to feel comfortable in the school and social environment. Every child wants to communicate both with adults and with his peers. The problem lies in the fact that children with learning difficulties face great difficulties in satisfying these absolutely natural needs, needing the competent help of specialists, a close entourage, and the community. In the instructive-educational process, practical organizational efforts are needed, for curricular and methodological intervention, for the training and improvement of teachers, and for evaluating their activity from the perspective of supporting the school progress of children with learning difficulties.

Cuvinte-cheie
copiii cu dificultăți de învățare, cerinţe educaţionale speciale, curriculum modificat, curriculum adaptat,

Children with learning difficulties, special educational requirements, modified curriculum, adapted curriculum