Cadrul Național al Calificărilor și rolul competențelor de evaluare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
333 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-03 15:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Воспитание. Обучение. Образование (14877)
SM ISO690:2012
. Cadrul Național al Calificărilor și rolul competențelor de evaluare. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 346-354. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Cadrul Național al Calificărilor și rolul competențelor de evaluare

National framework of qualifications and the role of evaluation skills

CZU: 371.136

Pag. 346-354

 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2023


Rezumat

Asigurarea sistemului educațional la toate nivelurile de învățământ cu personal didactic, științifico-didactic și managerial calificat, competent și competitiv, îmbunătățirea formării profesionale inițiale și asigurarea calității programelor de formare a cadrelor didactice conform standardelor de calitate și nu în ultimul rând consolidarea coeziunii socio-educaționale pentru educație de calitate prin conjugarea eforturilor tuturor factorilor și actorilor procesului educațional prevederile Strategiei Educația 2030, care vine să răspundă expectanțelor angajatorului. În acest context, la nivel național s-au elaborat o serie de prevederi legislative, care asigură această racordare. Articolul analizează conexiunea dintre documentele reglatoare și evidențiază locul și rolul competențelor de evaluare în profilul de competență a cadrului didactic.

Ensuring the educational system of all levels of education with qualified, competent and competitive didactic, scientific-didactic and managerial staff, improving initial professional training and ensuring the quality of teacher training programs according to quality standards and last but not least, strengthening social cohesion -educational for quality education by combining the efforts of all the factors and actors of the educational process, the provisions of the Education 2030 Strategy, which comes to meet the expectations of the employer. In this context, a series of legislative provisions have been developed at the national level, which ensure this connection. The article analyzes the connection between the regulatory documents and highlights the place and role of assessment skills in the teacher's competence profile.

Cuvinte-cheie
Cadrul Naţional al Calificărilor, competențe de evaluare, standardele cadrelor didactice, Standardul de calificare,

National Qualifications Framework, assessment skills, teacher standards, qualification standard