Articolul precedent |
Articolul urmator |
162 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.4:78.071.1(498) (2) |
Вокальная музыка. Пение (287) |
SM ISO690:2012 COROIU, Petruța Maria. Aurel Stroe și rezonantele folclorului planetar. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția a V-a, 24 septembrie 2019, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2019, Ediția a V-a, p. 74. ISBN 978-9975-68-377-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) Ediția a V-a, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)" Ediția a V-a, Chişinău, Moldova, 24 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.4:78.071.1(498) | ||||||
Pag. 74-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Aurel Stroe este unul dintre cei mai importanți compozitori români, fiind în același timp și un profund gânditor asupra fenomenului muzical în integralitatea sa, în contextul său cultural. Muzica sa și sistemul său de gândire (care îi susține întreaga creație) își extrag sevele din spații culturale și muzicale foarte diverse, de la lumea scărilor sonore indiene la universul muzical vest-european cult, conținând metamorfoze și rătăciri între lumi sonore și culturale incomensurabile. Încă nu s-a investigat până acum modul în care Aurel Stroe se raportează la spațiul sonor național și — în sens mai larg — la cel folcloric. Credem că a sosit momentul unei astfel de sinteze care reprezintă pentru orice muzicolog cunoscător al creației domniei sale o adevărată provocare. |
||||||
Cuvinte-cheie Aurel Stroe, compozitori români, scări sonore, folclor |
||||||
|