Cariera didactică: dezvoltare personală, performanţă şi succes
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
393 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 08:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Организация обучения (533)
SM ISO690:2012
CHIRIMBU, Sebastian Cristian. Cariera didactică: dezvoltare personală, performanţă şi succes. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 179-187. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Cariera didactică: dezvoltare personală, performanţă şi succes

CZU: 37.091

Pag. 179-187

Chirimbu Sebastian Cristian
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2023


Rezumat

O instituție de învățământ modernă ar trebui să creeze condițiile necesare de integrare și dezvoltare a competențelor personale şi profesionale ale cadrelor didactice ȋn vederea obţinerii unei cariere de succes. În contextul actual al sistemului educaţional din Republica Moldova și România, valorificarea resurselor umane este un obiectiv prioritar al managerilor instituţiilor de învăţământ. Dificultățile cu care se confruntă, reformele educaționale în permanență schimbare, situațiile imprevizibile și provocatoare sunt cunoscute parțial sau imparțial teoretic și practic de către cadrele didactice debutante la integrarea în instituție, iar procesul de inserție din instituțiile de învățământ de multe ori nu este eficient. Motivația de realizare este o componentă importantă a procesului de profesionalizare, profesorii tinzând astfel să urmeze cariere provocatoare, suficient de complexe, dar nu atât de dificile încât să se sfârșească prin eșec. Prin urmare, dacă motivarea profesională este un demers important, deoarece pornește de la ideea conform căreia o mare parte a vieții fiecare o petrece la locul de muncă, performanţa denotă realizarea şi capacitatea cadrului didactic de a răspunde la sarcini şi de a fi un model pentru cei din organizaţie atunci când e vorba de implicare şi răspundere.

A modern educational institution should create the necessary conditions for the integration and development of the personal and professional competences of the teachers in order to obtain a successful career. In the current context of the educational system in the Republic of Moldova and Romania, the capitalization of human resources is a priority objective of the managers of educational institutions. The difficulties they face, the constantly changing educational reforms, the unpredictable and challenging situations are known partially or impartially theoretically and practically by teachers who are beginning to integrate into the institution, and the process of insertion from educational institutions is often not effective. Motivation for achievement is an important component of the professionalization process, teachers thus tending to pursue challenging careers, complex enough, but not so difficult as to end in failure. Therefore, if professional motivation is an important endeavor, because it starts from the idea that a large part of everyone's life spends at work, performance denotes the achievement and ability of the teacher to respond to tasks and to be a model for those in the organization when it comes to involvement and responsibility.

Cuvinte-cheie
carieră didactică, dezvoltare personală, profesionalizare, succes, performanţă,

Teaching career, personal development, professionalization, success, performance