Dezvoltarea emoționlă și impactul său asupra personalității elevului de vârstă școlară mică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
371 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-21 21:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.21.015.3 (5)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132)
SM ISO690:2012
SANDA, Olguţa. Dezvoltarea emoționlă și impactul său asupra personalității elevului de vârstă școlară mică. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 110-116. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Dezvoltarea emoționlă și impactul său asupra personalității elevului de vârstă școlară mică

CZU: 373.21.015.3

Pag. 110-116

Sanda Olguţa123
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol,
3 Liceul Tehnologic „Sfântul Mucenic Sava” din Berca, Buzău, România
 
 
Disponibil în IBN: 6 martie 2023


Rezumat

ncărcătura mare de sarcini şi de impresii, oboseala atât cea fizică, cât şi cea nervoasă pot influenţa negativ cursul atenţiei. De asemenea, ascultarea pasivă la lecţii, fără o participare personală (desen, calcul, citit, construcţii, repovestire) generează plictiseală şi duc, implicit, la neatenţie. Starea nu prea bună a sănătăţii, ca şi anumite trăsături tipologice şi temperamentale, cum ar fi, de exemplu, inerţia prea mare a proceselor nervoase, pot lipsi atenţia copilului de supleţea şi flexibilitatea necesare comutării de la o solicitare la alta. Emoţiile noastre constituie factori care ne influențează cel mai mult modul în care reacţionăm, luăm decizii, ne raportăm la propriul sistem de valori şi, nu în ultimul rând, comunicăm cu ceilalţi. Astfel, dacă reuşim să ne controlăm emoţiile, putem avea lucrurile sub control.

The high load of tasks and impressions, both physical and nervous fatigue can nagativly influence the couse of attention. Also ,passive listening to lessons without personal participation (drawing, calculating, reading, construction, retelling) generates boredom and leads, implicitly, to inattention. Poor health, as well as certain typological and temperamental traits, suc as excessive inertia of nervous processes, may deprive the child s attention of the suppleness and flexibility needed to switch one request to another. Our emotions are factors that do not influence the way we react, we make decisions, we do not relate to our own system of values and, last but not least, we communicate with others. Thus, if we manage to control our emotions, we can have thinhs under control.

Cuvinte-cheie
emoţie, afectivitate, Inteligenţa emoţională,

emotion, affectivity, emotional intelligence