Situația actuală a învățământului general din Republica Moldova: rezultatele evaluării pisa
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
180 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37(478) (121)
Воспитание. Обучение. Образование (14571)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Situația actuală a învățământului general din Republica Moldova: rezultatele evaluării pisa. In: Provocări contemporane în educația artistică, Ed. 1, 11-13 noiembrie 2021, Iași. 2021, pp. 37-38.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocări contemporane în educația artistică 2021
Conferința "Provocări contemporane în educația artistică"
1, Iași, Romania, 11-13 noiembrie 2021

Situația actuală a învățământului general din Republica Moldova: rezultatele evaluării pisa

Current situation of general education in the Republic of Moldova: results of the pisa evaluation

CZU: 37(478)

Pag. 37-38

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2023


Rezumat

Actualmente, la nivel global, un învățământ de calitate înseamnă o investiție continuă în sistemul educațional ca resursă de bază a dezvoltării pe termen lung. Calitatea resurselor umane (actanților educației) este în cea mai mare parte asigurată de sistemul educațional. Dezvoltarea durabilă și creșterea economică se bazează pe un capital uman adecvat, care este asigurat prin educație. Deși în perioada de tranziție, investițiile publice relativ mari în educație (în mediu, mai mult de 7% din Produsul Intern Brut (PIB), ceea ce din punct de vedere procentual este mai mult decât nivelul Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OCED), a asigurat rate înalte de înmatriculare la diverse nivele de educație, dar Republica Moldova încă se confruntă cu provocări semnificative, deoarece nu toți elevii sunt înmatriculați în învățământul obligatoriu, în special cei din păturile vulnerabile. În Republica Moldova, Obiectivul 4 ODD (Educație de calitate) prevede realizarea educației incluzive și universale, dar și pregătirea tinerilor și adulților pentru o încadrare mai bună pe piața muncii. Țintele obiectivului au scopul să majoreze accesul la educație pentru toți, inclusiv grupurile vulnerabile, așa ca persoanele cu dizabilități, precum și să ofere o educație de calitate la fiecare nivel: de la dezvoltarea timpurie a copilului până la învățământul superior.

Currently, globally, quality education means continuous investment in the education system as a basic resource for long-term development. The quality of human resources (actors of education) is largely ensured by the education system. Sustainable development and economic growth are based on adequate human capital, which is ensured through education. Although during the transition period, relatively large public investments in education (on average, more than 7% of Gross Domestic Product (GDP)), which in percentage terms is more than the level of the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), has ensured high enrollment rates at various levels of education, but the Republic of Moldova still faces significant challenges, as not all students are enrolled in compulsory education, especially those from vulnerable groups. The goal of the objective is to increase access to education for all, including vulnerable groups, such as people with disabilities, and to provide quality education. a quality education at every level: from the early development of the child to higher education.

Cuvinte-cheie
sistemul de învăţământ, globalizarea, internaţionalizarea, informatizarea, rezultate evidente în evaluările naționale,

the education system, globalization, internationalization, computerization, results in national evaluations