Articolul precedent |
Articolul urmator |
180 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37(478) (121) |
Воспитание. Обучение. Образование (14571) |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Situația actuală a învățământului general din Republica Moldova: rezultatele evaluării pisa. In: Provocări contemporane în educația artistică, Ed. 1, 11-13 noiembrie 2021, Iași. 2021, pp. 37-38. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocări contemporane în educația artistică 2021 | ||||||
Conferința "Provocări contemporane în educația artistică" 1, Iași, Romania, 11-13 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37(478) | ||||||
Pag. 37-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente, la nivel global, un învățământ de calitate înseamnă o investiție continuă în sistemul educațional ca resursă de bază a dezvoltării pe termen lung. Calitatea resurselor umane (actanților educației) este în cea mai mare parte asigurată de sistemul educațional. Dezvoltarea durabilă și creșterea economică se bazează pe un capital uman adecvat, care este asigurat prin educație. Deși în perioada de tranziție, investițiile publice relativ mari în educație (în mediu, mai mult de 7% din Produsul Intern Brut (PIB), ceea ce din punct de vedere procentual este mai mult decât nivelul Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OCED), a asigurat rate înalte de înmatriculare la diverse nivele de educație, dar Republica Moldova încă se confruntă cu provocări semnificative, deoarece nu toți elevii sunt înmatriculați în învățământul obligatoriu, în special cei din păturile vulnerabile. În Republica Moldova, Obiectivul 4 ODD (Educație de calitate) prevede realizarea educației incluzive și universale, dar și pregătirea tinerilor și adulților pentru o încadrare mai bună pe piața muncii. Țintele obiectivului au scopul să majoreze accesul la educație pentru toți, inclusiv grupurile vulnerabile, așa ca persoanele cu dizabilități, precum și să ofere o educație de calitate la fiecare nivel: de la dezvoltarea timpurie a copilului până la învățământul superior. |
||||||
Cuvinte-cheie sistemul de învăţământ, globalizarea, internaţionalizarea, informatizarea, rezultate evidente în evaluările naționale, the education system, globalization, internationalization, computerization, results in national evaluations |
||||||
|