From struglling to skilled readers: increasing comprehension
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
153 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
028.1:378.147:001.81 (1)
Библиотечное дело. Библиотековедение (690)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
Общая методология. Научные и технические методы исследований, изучения, поисков и дискуссий. Научный анализ и синтез (1147)
SM ISO690:2012
PUŞNEI, Irina. From struglling to skilled readers: increasing comprehension. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2022, nr. 1(15), pp. 41-48. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

From struglling to skilled readers: increasing comprehension

De la cititori în dificultate la cititori pricepuți: creșterea înțelegerii

CZU: 028.1:378.147:001.81

Pag. 41-48

Puşnei Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

University students are expected to read bulks of scientific and literary works for language input and for knowledge extension. In-depth reading requires time and effort on the part of the students in order to ensure comprehension and effective text-based assignment accomplishment. However, many university students acknowledge having difficulties when dealing with scientific texts during academic paper writing and even reading literary works for Literature, Text Analysis, or Home Reading courses. This paper aims at identifying the difficulties of independent academic and non-academic reading and the reasons behind them. Likewise, some evidence-based strategies will be presented to help the students increase reading comprehension and further raise their motivation to work independently with academic and non-academic texts.

Studiile universitare presupun o lectură profundă a textelor științifice și literare. Astfel, studenților li se solicită să devină cititori activi atât pentru îmbogățirea vocabularului academic cât și pentru extinderea cunoștințelor în domeniul studiat. Citirea în profunzime necesită timp și efort din partea studenților pentru a asigura o bună înțelegere și realizare eficientă a sarcinilor bazate pe text. Cu toate acestea, mulți studenți recunosc că întâmpină dificultăți atunci când lucrează cu texte științifice în timpul scrierii lucrărilor academice precum tezele de an și de licență și chiar atunci când citesc opere literare pentru cursul de literatură sau analiza textului. Autorul acestui articol își propune să identifice dificultățile lecturii independente academice și non-academice precum și cauzele care stau la baza acestora. De asemenea, vor fi prezentate unele strategii de stimulare a lecturii comprehensive printre studenții care manifestă probleme de înțelegere a textelor științifice și literare în procesul de scriere academică sau lectură individuală.

Cuvinte-cheie
comprehension, in-depth reading, academic, non-academic texts, scaffolding, etc,

comprehensiune, citire în profunzime, text academic, text nonacademic etc