Recrudescențe în formarea profesională de cunoaștere științifică a fenomenului de tranziție în acmeologia sportului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
269 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:39
SM ISO690:2012
GRIMALSCHI, Teodor. Recrudescențe în formarea profesională de cunoaștere științifică a fenomenului de tranziție în acmeologia sportului. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 2, 2 decembrie 2021, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Catedra de Gimnastică a USEFS, 2021, Ediția 2, pp. 59-63. ISBN 978-9975-68-440-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern
Ediția 2, 2021
Conferința "Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern"
2, Chișinău, Moldova, 2 decembrie 2021

Recrudescențe în formarea profesională de cunoaștere științifică a fenomenului de tranziție în acmeologia sportului


Pag. 59-63

Grimalschi Teodor
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2023


Rezumat

There are demonstrated such training requirements in the structural context of vocational training in the education system in the research field, thus the scientific knowledge is in step with what is newer, more efficient and more essential. Among the methods of studying the acmeological legitimacy between the efficiency of the quality analysis of different processes and transition phenomena, factors that influence the qualitative level of research development is highlighted in the foreground, the conception “from the known traditional methods to new achievements of their improvement" containing on the one hand the synthesis of the investigations previous scientific studies, and on the other hand recommendations, proposals, procedures concrete improvement of the system of continuous training of the specialist in the modern acmeological context, from the active teacher with ,,education for all" up to creative hyperactive axiological professional scientific knowledge.

Cuvinte-cheie
recrudescence, vocational training, scientific knowledge, transition phenomenon, sports acmeology, private sciences, scientific thinking, integronic thinking, cybernetic system, hyperactive teacher, professional acmeology