Competențele profesionale ale antrenorului privind formarea abilităților artistice a gimnastelor din perspectivă acmeologică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
357 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.071.4:796.4+159.9 (1)
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1746)
Психология (3520)
SM ISO690:2012
REABOI, Natalia. Competențele profesionale ale antrenorului privind formarea abilităților artistice a gimnastelor din perspectivă acmeologică. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 1 decembrie 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2022, Ediția 3, pp. 104-110. ISBN 978-9975-68-473-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern
Ediția 3, 2022
Conferința "Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern"
3, Chișinău, Moldova, 1 decembrie 2022

Competențele profesionale ale antrenorului privind formarea abilităților artistice a gimnastelor din perspectivă acmeologică

CZU: 796.071.4:796.4+159.9

Pag. 104-110

Reaboi Natalia
 
Școala Sportivă a Rezervelor Olimpice, mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2023


Rezumat

The imperative of contemporary sport is the training and development of disciplinary, physical and artistic skills in athletes that allow them to quickly integrate into national and international society. Considering the permanent changes taking place in contemporary sport, the realities faced by sportswomen who practice rhythmic gymnastics daily in their extracurricular life, coaches will tend to develop and implement projects that capitalize on the contents of the Regulations approved by the International Federations according to the imminent needs of athletes. The disintegration of values is the most obvious and painful problem of Moldovan sports and the purpose of the coach is to generate new values, principles, methods and means during the training lessons, but also to activate the ones left in the shadows. The model could influence the policy regarding rhythmic gymnastics, regarding the training of teaching staff regarding the integration of new elements from the acmeological perspective.

Cuvinte-cheie
competences, artistic skills, motor skills, knowledge, qualities, rhythmic gymnastics, acmeology